Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ubbe, du har säkert rätt, trots vin ;) jag är nybörjare och har ingen aning! Trodde jag var smart haha... Efter kaffe med mycket Baileys så blir jag oftast väldigt smart ;)

Ta en bättre klass på flyget, mer poäng eller boka ett hotell via sas så får du väl också poäng?

Jag vet inte hur det är numera när alla klasser ger minst 100%, men tidigare bokades paketresorna i usel bokningsklass med avseende på intjäning. Man får inga baspoäng för hotellet heller, så det är ingen större vits med detta om man jagar status.

Tack för det tipset! Problemet är bara att jag upplever SAS som extremt sega när det gäller registreringen av EB poäng från resor gjorda på andra flygbolag. Efterregistreringen är ju helt värdelös den med så om något skulle gå fel så tar jag det säkra före det osäkra och plockar en SAS flight istället.

Ska du åka 19-22/7 är det inte enkelt att hitta billiga biljeter för det är dyrt att flyga på söndagar normalt. hittade resor till berlin 19-22/7 för under 3000 kr dock. men då får du bara 3450 poäng med så det fattas en enkelresa då... Fast tar du Economy extra åt ena hållet får pynta strax över 4 000 kr men får då 3750 poäng plus 15% = 4320 poäng...

Tack för det uppslaget! Datumen är dock ganska flexibla, vi är ju mitt i semesterperioden nu vilket gör att det är relativt enkelt för mig att vara borta från jobbet. Jag skulle t.ex kunna flyga måndag 23/7-> onsdag 25/7 istället. Så det största problemet just nu känns snarare som att hitta ett resmål jag gillar samtidigt som det finns lite billigare biljetter kvar.

Men det blev en flight till med SAS mellan MMX och ARN igår som inte var med i kalkylen i förra veckan, en flex biljett som inbringade 1150 poäng. Så just nu saknas det 6015 poäng minus 1150 för MMX flighten (som inte är registrerade ännu) minus 2300 för kommande ToR till VBY från ARN, med andra ord behöver nästa veckas resa enbart inbringa 2565 poäng för att detta ska gå i lås. Det innebär att jag fortfarande behöver lämna Sverige men inte behöver ta en ToR till Peking eller Shanghai över helgen, känns skönt :)

Last edited:
Vadå, vad är fel med en weekend i Beijing eller Shanghai? :p
Jag trodde de flesta BC.se:are skulle boka sån där biljett utan att blinka. :)

Haha, om utgångsläget fortfarande var att det var en longhaul flight med SAS som saknades så skulle jag definitivt ta en 3 dagars till Asien, antingen BKK, SHA eller PEK/BJS. Helt enkelt för att cost per point är väldigt låg på dessa flighter och jag redan åkt SK903/SK904 fram och tillbaka till EWR ett antal gånger de senaste månaderna och är sugen på nåt nytt. Sedan hatar jag att förlora också och jag kommer bli retad i ett år av min bästa vän som precis fått sitt EBG om jag inte får detta att gå i lås. :)

Aten fram och tillbaks en lördag gav ju 4000 poäng och kostade väldigt lite, som någon annan tipsade om i en annan tråd.

Tack för det tipset! Problemet är bara att jag upplever SAS som extremt sega när det gäller registreringen av EB poäng från resor gjorda på andra flygbolag. Efterregistreringen är ju helt värdelös den med så om något skulle gå fel så tar jag det säkra före det osäkra och plockar en SAS flight istället.

Jag fick mina poäng från förra veckans flighter med estonian 1 dag efter att flygningen ägt rum.
Vet inte om jag bara hade tur kanske.

Jag fick mina poäng från förra veckans flighter med estonian 1 dag efter att flygningen ägt rum.
Vet inte om jag bara hade tur kanske.

Där ser man, jag flög Swiss ARN -> ZRH -> LUX för ett par månader sedan och fick vänta nästan 4 veckor innan poängen trillade in för båda sträckorna. Kanske är olika för olika flygbolag dock, LH poängen brukar inte ta riktigt lika lång tid.

Tja

Jag ska åka till göteborg om ett par veckor och eftersom jag har tid på mig tänkte jag hitta en bra MR. Inte lätt, ber om hjälp.
Från stockholm den 26/7, hem 28/7 eller 29/7. Jag har EB.

Tack Tack:)

Tack för det tipset! Problemet är bara att jag upplever SAS som extremt sega när det gäller registreringen av fEB poäng från resor gjorda på andra flygbolag. Efterregistreringen är ju helt värdelös den med så om något skulle gå fel så tar jag det säkra före det osäkra och plockar en SAS flight istället.

Tja, du får ju ändå guld på det. När poängen efterregistreras går de ändå in på flightdatumet och tillgodoräknas den perioden. Däremot kanske du får vänta lite på ditt guldkort vilket är illa nog - men om det är omkvalificering det handlar om så är ju partnerflyg rätt säkra, man behåller ju sin status i tre månader efter perioden just för att de ska hinna reda ut sånt där innan ev degradering.

Toppen