Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Behöver 9.465 EB Baspoäng innan sista juli

Hej på er!

Det är som så att jag idag är EBS medlem och behöver 9465 poäng till för att få EBG. Problemet är att min intjäningsperiod inte sträcker sig längre än till sista juli och jag inte har några resor inplanerade med SAS/Staralliance fram tills dess i dagsläget.

Lösningen blir då att åka lite flygplan privat så jag får ihop poängen. Så jag behöver därför tips på var jag ska åka för att få ihop poängen jag behöver, samtidigt som jag håller ner kostnaden. Det jag söker är alltså så optimal cost per point som möjligt samtidigt som resemålet ska vara så spännande som möjligt. Att ta en weekend till BKK eller BJS känns kanske lite dumt det med även om cost per point är riktigt fin.

Alla tips mottages tacksamt!

Det verkar som att det kommer ordna sig, behöver åka till AMS för jobb imorgon-fredag och bokade en biljett via CPH som både var billigare än direkt och innebar fler poäng både ner och hem. 3450 poäng totalt för den resan, 6015 poäng to go.

Bokade även en biljett ARN->VBY sista helgen i juli, flex biljetterna kostade i princip lika mycket som economy. 2300 poäng för den resan, 3715 poäng to go.

Så det som behövs nu är en resa någonstans 19-22 juli som inbringar minst 3715 poäng. Det känns lite lugnare då det innebär att jag kan hålla mig inom Europa :)

Åk till Dublin? Vet inte hur många poäng det kan ge, men är en härlig stad :)

När jag flög i månadsskiftet maj-juni fick jag 1 250 poäng dit från ARN och 1 250 poäng till CPH så en bra gissning är väl 2000 poäng plus bonusen för silver om man åker tur och retur i economy då jag har EBG. Bokar man ARN-CPH-DUB blir det ju alltså ytterligare 1000 poäng plus bonusen. har jag nu räknat rätt blir det väl 3450 poäng om man har silver, det fattas alltså lite poäng då fortfarande..

Ska du åka 19-22/7 är det inte enkelt att hitta billiga biljeter för det är dyrt att flyga på söndagar normalt. hittade resor till berlin 19-22/7 för under 3000 kr dock. men då får du bara 3450 poäng med så det fattas en enkelresa då... Fast tar du Economy extra åt ena hållet får pynta strax över 4 000 kr men får då 3750 poäng plus 15% = 4320 poäng...

Ta en bättre klass på flyget, mer poäng eller boka ett hotell via sas så får du väl också poäng? Gå och käka mat i en ombyggd kyrka och gå sen å drick goda drinkar på Pravda eller zansibar.. dagen efter tar du en taxi till blanchardstown och Irlands största shoppingcenter :) värt varenda krona och tiden.Vill du inte shoppa så tar du och går till den stora parken (reindeer park tror jag) och går på zoo ;) har bott utanför Dublin i ett år och vill åka tillbaka flera ggr om året!

Ta en bättre klass på flyget, mer poäng eller boka ett hotell via sas så får du väl också poäng? Gå och käka mat i en ombyggd kyrka och gå sen å drick goda drinkar på Pravda eller zansibar.. dagen efter tar du en taxi till blanchardstown och Irlands största shoppingcenter :) värt varenda krona och tiden.Vill du inte shoppa så tar du och går till den stora parken (reindeer park tror jag) och går på zoo ;) har bott utanför Dublin i ett år och vill åka tillbaka flera ggr om året!
Bör man inte skilja på extrapoäng och baspoäng?
Jag tror du är helt ute och cyklar men har fått i mig lite vin och orkar inte söka upp bevis för min tes.

Toppen