J
Jakob Österberg
Guest
Yes, ok!Peter_West skrev:Nej, det står exempelvis SK740 (WX). Borde vara OK då?Klicka för att utvidga...
Yes, ok!Peter_West skrev:Nej, det står exempelvis SK740 (WX). Borde vara OK då?Klicka för att utvidga...
Cityjet (WX) flyger inte på samma sträckan med WXxxxx? I så fall får du kvalificerad segment till SAS EuroBonus, ja.Peter_West skrev:Nej, det står exempelvis SK740 (WX). Borde vara OK då?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Cityjet (WX) flyger inte på samma sträckan med WXxxxx? I så fall får du kvalificerad segment till SAS EuroBonus, ja.Klicka för att utvidga...
Nikolas skrev:Fråga: Jag har nu 5 bokningar med SAS, med mellanlandning i CPH och vidare i Europa (alla flygningar med SAS). Precis börjat om från EBB och undrar vad snabbaste vägen till EBG blir? Kvalificeringsperiod till 31Aug2017. Ska man ta Amex Elite då man är per automatik silver?Varje sträcka går alltid via CPH så det blir 4 segments per varje T/R bokning?Tack!Klicka för att utvidga...
Silver ger inte mycket om du inte behöver den extra väskan du får med. Jag skulle inte skaffa amex elite förrän du vet att du behöver poängen. Om du inte når voucher nu innan året är slut på elite kortet kan du lika gärna vänta till slutet på året innan du skaffar det.Nikolas skrev:Fråga: Jag har nu 5 bokningar med SAS, med mellanlandning i CPH och vidare i Europa (alla flygningar med SAS). Precis börjat om från EBB och undrar vad snabbaste vägen till EBG blir? Kvalificeringsperiod till 31Aug2017. Ska man ta Amex Elite då man är per automatik silver?Varje sträcka går alltid via CPH så det blir 4 segments per varje T/R bokning?Tack!Klicka för att utvidga...
Håll koll så att Lufthansas uppgradering ger poäng till Eurobonus där, det är inte säkert. Kan hända att du bara får för ordinarie bokningsklass. Sas-flighterna däremot kan du kolla om du kan Plusgradea med antingen poäng eller pengar. Båda ger baspoäng enligt den högre klassen.Nikolas skrev:@WyllJag reser i minus (Go Light). Om jag inte mins fel så är det 1500p per resa x5 7500p@palmenJag har 1x Amex voucher som jag fick i år, så den gäller hela nästa år, korrekt? Just nu har jag endast poäng genom Amex. Innan flighterna med SK drar igång om knapt 2 veckor så blir det LH först ut då SK var alldeles för dyrt. Givetvis går att uppgradera på visa sträckor om inte alla (för poäng eller €€). LH gav mig möjligheten att uppgradera till business för 930SEK GOT-MUC och 740SEK MUC-CDG, men tror inte att det är värt? Väntan i MUC är 1:35hKlicka för att utvidga...
Nikolas skrev:@WyllJag reser i minus (Go Light). Om jag inte mins fel så är det 1500p per resa x5 7500p@palmenJag har 1x Amex voucher som jag fick i år, så den gäller hela nästa år, korrekt? Just nu har jag endast poäng genom Amex. Innan flighterna med SK drar igång om knapt 2 veckor så blir det LH först ut då SK var alldeles för dyrt. Givetvis går att uppgradera på visa sträckor om inte alla (för poäng eller €€). LH gav mig möjligheten att uppgradera till business för 930SEK GOT-MUC och 740SEK MUC-CDG, men tror inte att det är värt? Väntan i MUC är 1:35hKlicka för att utvidga...
Det är sannolikt billigare att köpa ett EBG, t.ex. på den här sidan eller på annat ställe.Joel skrev:Med andra ord borde man kunna snåla till sig ett EBG för knappt 10 000? (45*219 = 9 855)Finns det andra billiga alternativ? Helst som utgår från Stockholm. Känns som det finns risk att man tröttnar på HelsingforsKlicka för att utvidga...
Agö skrev:Det är sannolikt billigare att köpa ett EBG, t.ex. på den här sidan eller på annat ställe.Klicka för att utvidga...
Det är korrekt !!cleverton skrev:Jag hade förstått det som att du både behövde komma upp i poäng OCH 45 flygningar för att nå EBG.Men räcker alltså med antingen poäng ELLER 45 flygningar?Klicka för att utvidga...
aldrighemma skrev:Det är korrekt !!Klicka för att utvidga...
cleverton skrev:Korrekt att det räcker med antal flygningar alltså?Om jag bokar en flygresa ARN-AAR, med mellanlandning på CPH, räknas det då som 3 resor mot de 45 jag ska uppnå?Så en dagsresa till Århus och tillbaka från Sthlm, med mellanlandning på Kastrup är alltså 6 resor totalt?Då kommer jag nog rätt snabbt upp i 45Klicka för att utvidga...
Ja, det räcker med 45 flygningar (segment) ELLER 45000p.cleverton skrev:Korrekt att det räcker med antal flygningar alltså?Om jag bokar en flygresa ARN-AAR, med mellanlandning på CPH, räknas det då som 3 resor mot de 45 jag ska uppnå?Så en dagsresa till Århus och tillbaka från Sthlm, med mellanlandning på Kastrup är alltså 6 resor totalt?Då kommer jag nog rätt snabbt upp i 45Klicka för att utvidga...
aldrighemma skrev:Ja, det räcker med 45 flygningar (segment) ELLER 45000p.Om du flyger ARN-AAR så blir det väl 2 segment? Först ARN-CPH, och sedan CPH-AAR. Dvs 4 segment per t o r.Varje flygning, även om den ingår i en längre resa, räknas mot dom 45. Men det måste vara betalda SAS/widerö flygningar och inte bonusresor.Klicka för att utvidga...