Jakob Österberg
Medlem
Yes, ok!Nej, det står exempelvis SK740 (WX). Borde vara OK då?
Yes, ok!Nej, det står exempelvis SK740 (WX). Borde vara OK då?
Cityjet (WX) flyger inte på samma sträckan med WXxxxx? I så fall får du kvalificerad segment till SAS EuroBonus, ja.Nej, det står exempelvis SK740 (WX). Borde vara OK då?
Cityjet (WX) flyger inte på samma sträckan med WXxxxx? I så fall får du kvalificerad segment till SAS EuroBonus, ja.
Fråga: Jag har nu 5 bokningar med SAS, med mellanlandning i CPH och vidare i Europa (alla flygningar med SAS). Precis börjat om från EBB och undrar vad snabbaste vägen till EBG blir? Kvalificeringsperiod till 31Aug2017. Ska man ta Amex Elite då man är per automatik silver?
Varje sträcka går alltid via CPH så det blir 4 segments per varje T/R bokning?
Tack!
Silver ger inte mycket om du inte behöver den extra väskan du får med. Jag skulle inte skaffa amex elite förrän du vet att du behöver poängen. Om du inte når voucher nu innan året är slut på elite kortet kan du lika gärna vänta till slutet på året innan du skaffar det.Fråga: Jag har nu 5 bokningar med SAS, med mellanlandning i CPH och vidare i Europa (alla flygningar med SAS). Precis börjat om från EBB och undrar vad snabbaste vägen till EBG blir? Kvalificeringsperiod till 31Aug2017. Ska man ta Amex Elite då man är per automatik silver?
Varje sträcka går alltid via CPH så det blir 4 segments per varje T/R bokning?
Tack!
Håll koll så att Lufthansas uppgradering ger poäng till Eurobonus där, det är inte säkert. Kan hända att du bara får för ordinarie bokningsklass. Sas-flighterna däremot kan du kolla om du kan Plusgradea med antingen poäng eller pengar. Båda ger baspoäng enligt den högre klassen.@Wyll Jag reser i minus (Go Light). Om jag inte mins fel så är det 1500p per resa x5 7500p
@palmen Jag har 1x Amex voucher som jag fick i år, så den gäller hela nästa år, korrekt? Just nu har jag endast poäng genom Amex. Innan flighterna med SK drar igång om knapt 2 veckor så blir det LH först ut då SK var alldeles för dyrt. Givetvis går att uppgradera på visa sträckor om inte alla (för poäng eller €€). LH gav mig möjligheten att uppgradera till business för 930SEK GOT-MUC och 740SEK MUC-CDG, men tror inte att det är värt? Väntan i MUC är 1:35h
@Wyll Jag reser i minus (Go Light). Om jag inte mins fel så är det 1500p per resa x5 7500p
@palmen Jag har 1x Amex voucher som jag fick i år, så den gäller hela nästa år, korrekt? Just nu har jag endast poäng genom Amex. Innan flighterna med SK drar igång om knapt 2 veckor så blir det LH först ut då SK var alldeles för dyrt. Givetvis går att uppgradera på visa sträckor om inte alla (för poäng eller €€). LH gav mig möjligheten att uppgradera till business för 930SEK GOT-MUC och 740SEK MUC-CDG, men tror inte att det är värt? Väntan i MUC är 1:35h