Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Fråga: Jag har nu 5 bokningar med SAS, med mellanlandning i CPH och vidare i Europa (alla flygningar med SAS). Precis börjat om från EBB och undrar vad snabbaste vägen till EBG blir? Kvalificeringsperiod till 31Aug2017. Ska man ta Amex Elite då man är per automatik silver?
Varje sträcka går alltid via CPH så det blir 4 segments per varje T/R bokning?

Tack!

Fråga: Jag har nu 5 bokningar med SAS, med mellanlandning i CPH och vidare i Europa (alla flygningar med SAS). Precis börjat om från EBB och undrar vad snabbaste vägen till EBG blir? Kvalificeringsperiod till 31Aug2017. Ska man ta Amex Elite då man är per automatik silver?

Tack!

Är det i plus eller minus du reser?
Enklaste om du fråga mig är Amex Elite (20K), sedan 5st plus resor ut i Europa som du skriver via CPH 5600 EB/resa = 28K. Sista 2k loser du enkelt

Tack!
Silver ger inte mycket om du inte behöver den extra väskan du får med. Jag skulle inte skaffa amex elite förrän du vet att du behöver poängen. Om du inte når voucher nu innan året är slut på elite kortet kan du lika gärna vänta till slutet på året innan du skaffar det.

@Wyll Jag reser i minus (Go Light). Om jag inte mins fel så är det 1500p per resa x5 7500p
@palmen Jag har 1x Amex voucher som jag fick i år, så den gäller hela nästa år, korrekt? Just nu har jag endast poäng genom Amex. Innan flighterna med SK drar igång om knapt 2 veckor så blir det LH först ut då SK var alldeles för dyrt. Givetvis går att uppgradera på visa sträckor om inte alla (för poäng eller €€). LH gav mig möjligheten att uppgradera till business för 930SEK GOT-MUC och 740SEK MUC-CDG, men tror inte att det är värt? Väntan i MUC är 1:35h

@Wyll Jag reser i minus (Go Light). Om jag inte mins fel så är det 1500p per resa x5 7500p
@palmen Jag har 1x Amex voucher som jag fick i år, så den gäller hela nästa år, korrekt? Just nu har jag endast poäng genom Amex. Innan flighterna med SK drar igång om knapt 2 veckor så blir det LH först ut då SK var alldeles för dyrt. Givetvis går att uppgradera på visa sträckor om inte alla (för poäng eller €€). LH gav mig möjligheten att uppgradera till business för 930SEK GOT-MUC och 740SEK MUC-CDG, men tror inte att det är värt? Väntan i MUC är 1:35h
Håll koll så att Lufthansas uppgradering ger poäng till Eurobonus där, det är inte säkert. Kan hända att du bara får för ordinarie bokningsklass. Sas-flighterna däremot kan du kolla om du kan Plusgradea med antingen poäng eller pengar. Båda ger baspoäng enligt den högre klassen.

Ok då skulle jag som Palmen sager vänta med Amex elite. har du möjligheten att resa privat skulle jag titta på någon now or newer deal på torsdagar. kan du få in en 10k EB för 2400 och upp.

Allt handlar ju om hur gärna du vill ha EBG?

@Wyll Ingen brådska direkt för att ha EBG då kvalificeringsperioden är till 31Aug2017. Men, kan man snabba på processen och ha möjlighet till Lounge, plus checka in en väska eller fler även om man har bokat en Go Light biljett så är det alltid extra bekvämhet att kunna göra det. Jag får väl EBS efter min 3e t/r om jag inte räknat fel, då det blir 4 segment per varje t/r då jag mellanlandar i CPH, sant?
Synd att jag inte tänkte på "now or never".. Men priserna jag kunde boka på Go Light gick på 1335:- t/r och som dyrast 2623:- om vi tittar på närmsta resa med SK.

@Jakob Österberg Det ger poäng fast inte värt att lägga till EB då man får inte mycket för det tyvärr. Jag har lite poäng på miles&more som jag kan använda för att köpa något i deras webbshop istället eller eventuellt upgrade inom EU om det är nu tillräckligt med poäng.

Toppen