Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Hur gjorde du? Kikar på liknande rutt men en röd banner med texten om att MCT måste vara minst 1h dyker bara upp.
Inte på något särskilt vis tror jag, bokade en tur och retur samma dag på SAS webb. Kan det ha att göra med att BLL är slutdestinationen på utresan så att säga? Har i och för sig en 50 minuters layover på cph också.

Satt i helgen och tittade lite på MR men med typ 1 övernattning eller typ en heldag på destinationen så man får ut lite mer än bara poäng. Vad det gäller nivåpoäng för pengarna har jag svårt att hitta något i Europa kostar mindre än 0,80 kr/nivåpoäng. Då jag är dåligt insatt i detta så vet jag inte om det är bra eller dålig men känslan är ju att det inte är jättebra då man kan köpa poängen för 1kr/st. Detta var till Rom.
Är det någon som har bättre tips, längre resa kanske kan vara ok ockå?
Fel tråd

Jag provar det här ned segment run för att få ihop till julkalenderns 10 flyg för 15000p och då blir guldet säkrat.
LLA-ARN sedan separat biljett BGO-SVG-OSL-ARN.
Var lite skeptisk själv till detta då jag hade rätt korta layovers 15 min på SVG och 35 min på OSL. Men det gick ju lysande ändå för nu sitter jag på planet till ARN från OSL.

Blev uppgraderad från eco till biz till BGO bara sådär, trevlig överraskning!

Nästa vecka LLA-ARN-HEL ToR för att bli klar

Igår var det dax att samla in några flygningar till julkalendern (å lite vardags lyx med Premium/Business på några flighter)! :)

Hej vad det gick! ;)

Allt på samma bokning:

04:10 Uppstigning

06.00 Ronneby - Stockholm (Premium)
08:00 Stockholm - Oslo (Business)
10:25 Oslo - Köpenhamn (Business)

Lunch paus i SAS loungen

14:05 Köpenhamn - Göteborg (Economy)
16:00 Göteborg - Stockholm (Economy)
18:05 Stockholm - Ronneby (Economy)

19:45 Hemma :)

Snabb fråga, räknas Köpenhamn-Baltikum som Europa eller Skandinavien för intjäning?
Förr fanns det en deltaljerad lista var olika destinationer hör till men hittar den inte nu

Idag kör vi LLA-ARN-HEL ToR. Av någon anledning kan jag inte checka in online för returen varken i maskinen på LLA eller i appen. Servicepoint vid loungen vid E-piren fixade boardingkort Så nu mot HEL för att hoppa på samma plan igen tillbaka Under förra veckan när jag åkte Norgerutten så funderade jag faktiskt lite på vad fasiken jag sysslade med. Betalade pengar för att åka runt och hoppa mellan flyg. Idag känns det bättre, jag har slutat fundera och bara åker

Happ ARN-HEL-ARN registrerades ej så står kvar på 8 flyg... Mailat guldsupporten så får de lösa det. Undra om de kör någon fuling för direkt efter vi landat får jag en "Rate your flight". Ganska irriterande faktiskt att man ska behöva tjorva.

Happ ARN-HEL-ARN registrerades ej så står kvar på 8 flyg... Mailat guldsupporten så får de lösa det. Undra om de kör någon fuling för direkt efter vi landat får jag en "Rate your flight". Ganska irriterande faktiskt att man ska behöva tjorva.
Flög du med Braathens ATR? Isåfall har du poängen på kontot imorgon när du vaknar. Brukar komma dagen efter automatiskt

Toppen