Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

En tveksamt kompetent kille på kundtjänst kom långt om länge fram till att det inte var en kvalificerande flygning. Men om ni har andra erfarenheter så är det bra!

Då var det dags att byta ut "s:et" i EB numret mot ett "G"! Klarade mig dessutom utan leg-run och med fyra dagar till godo på perioden:D
Nivåstatus

Aktiviteter som kvalificerar till högre nivå
Period NOV 2010 - OCT 2011
Kvalificerande flygningar 40

Precis som Hyperion007 skrev i någon anann tråd, inte mycket "Fuzz" när man kom upp till nästa nivå!

Då var det dags att byta ut "s:et" i EB numret mot ett "G"! Klarade mig dessutom utan leg-run och med fyra dagar till godo på perioden:D
Nivåstatus

Aktiviteter som kvalificerar till högre nivå
Period NOV 2010 - OCT 2011
Kvalificerande flygningar 40

Precis som Hyperion007 skrev i någon anann tråd, inte mycket "Fuzz" när man kom upp till nästa nivå!

Grattis! Då ses vi kanske i någon av *A loungerna framöver :)

Last edited:
Gjorde en onödig resa i helgen för att få ihop antal flygningar men pga förseningar blev jag ombokad till andra flyg vilket gör att i stället för 6 sträckor fick jag 5. Hur kommer det att se ut på mitt SAS-konto? Antar att min Pointbooster också blir fel.

Segment Run förslag för SAS EuroBonus Gold?

Jag är EBS och för att få EBG måste jag göra 22 flighter före 30/4.

10 flighter kommer jag att göra i tjänsten.

Resterande 12 ska jag fixa själv och till så lågt pris som möjligt.

Min tanke var att under samma dag resa, enligt följande:

ARN - GOT
GOT - OSL
OSL - CPH
CPH - HEL
HEL - ARN

HEL-varianten kan ibland bli onödigt dyr så den tänkte jag eventuellt flytta till inrikes istället.

Har någon andra tips hur man kan göra för att få så många flighter på 1 - 2 dagar till så lågt pris som möjligt? (Mitt i veckan är inget problem.)

Hej Stefan62
Jag har ändrat rubriken på din tråd så att bredare publik förstår.
Hoppas du har överseende med detta.

Ett par kommentarer:

1) Får man kvalificerande flighter för Blue1? Annars är HEL ingen bra idé...

2) Titta på vad som är billigt. Du behöver ju inte flyga utrikes om det finns billiga inrikesbiljetter.

3) ARN-CPH-FRA borde kunna vara en bra rutt. (Eller egentligen vad som helst där du går via CPH). Se bara till att det blir SK-metall hela vägen.

Toppen