Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

backfire

Medlem
Jag fick precis mail från SAS Eurobonus mastercard. Förändringar med försämringar..

Några av de förändringar som genomförs:

• Fakturan kommer skickas mellan den 17:e och 19:e varje månad.
  • Räntefri kreditperiod ändras till upp till 43 dagar (tidigare 60 dagar).
  • Din faktura får ett nytt OCR-nummer.
  • Fakturan får ett nytt och enklare utseende.
  • Din kreditgräns kan sänkas vid behov, men aldrig till ett belopp under det du redan utnyttjat. Du informeras minst två månader i förväg.

Last edited:
Det här i kombination med att årsavgiften på SAS Mastercard Premium har gått upp till 2335 kronor gör det svårt att fortsätta med detta kort.
Jag överväger att byta till Scandic Mastercard och sedan växla poäng fram och tillbaka till Eurobonus.
Då får man dessutom självriskeliminering på hyrbilar.

Inte hunnit läsa på, vad är det nu anser blir sämre genom denna förändring (förutom det uppenbara med kortare räntefri period)?

Inte hunnit läsa på, vad är det nu anser blir sämre genom denna förändring (förutom det uppenbara med kortare räntefri period)?
Plus detta "att det inte längre kommer vara möjligt att utnyttja betalningsfri månad"
Som kanske är relevant för en del personer.
Det är ju ändå ett rimligt dyrt kort.

Plus detta "att det inte längre kommer vara möjligt att utnyttja betalningsfri månad"
Som kanske är relevant för en del personer.
Det är ju ändå ett rimligt dyrt kort.
Just med tanke på ett det är ett relativt dyrt kort, är det verkligen något som påverkar speciellt många användare av det kortet? Det finns många kort där målgruppen säkert påverkas en hel del av det men det känns inte som målgruppen för det här kortet är speciellt utsatt?

Just med tanke på ett det är ett relativt dyrt kort, är det verkligen något som påverkar speciellt många användare av det kortet? Det finns många kort där målgruppen säkert påverkas en hel del av det men det känns inte som målgruppen för det här kortet är speciellt utsatt?
Nej det är nog sant.
Men det är väl mest trenden. Det blev en 500 dyrare per år förra året, nu detta. Jag tycker personligen att "marknaden" är tråkig. Det finns färre kort, förmånerna blir förre och det blir dyrare.

Toppen