Senaste nytt

SAS EuroBonus MasterCard med SAS EuroBonus Diners Club

Mailade till AmEx kundtjänst med några frågor och fick bl.a. detta svar:

Additional Card (Kostnadsfritt Extrakort till Huvudkortsinnehavaren som kräver ansökan). På kortet står ditt namn samt AC för att man skall kunna särskilja korten och se vilket som är extrakortet.

Att döma av ansökningsformuläret på AmEx hemsida krävs det att efternamn samt 'AC' finns med på kortet, i övrigt verkar det vara fritt att skriva vad man vill (max 18 tecken).
https://web.aexp-static.com/se/cont...al-card/Amex_ansok_SAS_Card_AC_WEB_100714.pdf

Kommer det på olika "sidor" på fakturan eller hur funkar det? Funderar på att skaffa det.
Så här svarade AmEx kundtjänst:
Du får en och samma faktura för Korten, köpen för respektive Kort redovisas i separata kolumner så att man tydligt kan se vilka köp som gjorts med respektive Kort. Du kan ansöka om båda korten i din ansökan till oss.

Last edited:
Min fru använder mitt AMEX extrakort som prio 1, sen 2 år tillbaks. Aldrig nåt problem, har varit 100% PIN kod tack vare chippet.
Så i praktiken fungerar det som ett points chaser.

Det är inget jag skulle rekommendera. OM det strular någon gång och någon tittar på kortet, så kan det sluta riktigt illa. Det stod uttryckligen i villkoren sist jag tittade att båda korten är personliga.

Toppen