Senaste nytt

SAS EuroBonus Mastercard dubbla poäng från 24 till 26 februari 2023

Gizmokvack

Medlem
Jag har en trevlig beställning hos ett företag på 125k som ska betalas med kort.
Jag tänkte ringa och be att få komma förbi på fredagen 24e under kampanj för att betala med kortet.

Jag har en limit på 80k på mitt kort.

Skulle det funka att betala 80k med mitt kort och resterande 45k med ett gratis curve med underliggande SEB Debet kort.
Läser jag villkor för Curve free ligger begränsningen i max 30 dagar och max 3 förflyttningar?
Jag torde väl då kunna betala in pengarna direkt på fredagen till mitt kreditkort och köra en GBIT på lördagen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Thornado

Medlem
Jag har en trevlig beställning hos ett företag på 125k som ska betalas med kort.
Jag tänkte ringa och be att få komma förbi på fredagen 24e under kampanj för att betala med kortet.

Jag har en limit på 80k på mitt kort.

Skulle det funka att betala 80k med mitt kort och resterande 45k med ett gratis curve med underliggande SEB Debet kort.
Läser jag villkor för Curve free ligger begränsningen i max 30 dagar och max 3 förflyttningar?
Jag torde väl då kunna betala in pengarna direkt på fredagen till mitt kreditkort och köra en GBIT på lördagen?

Det är väl tveksamt om betalningen kommer att hinna registreras hos dem i tid för att ditt saldo ska minska.
Har du testat att helt enkelt begära att få ökad kredit på ditt kort till t.ex. 130k? Jag ökade min egen kreditgräns (via appen) tidigare i veckan och det godkändes direkt. Om du tror att du beviljas den krediten (och inte vill undvika att ha den krediten framöver) så är det nog smidigaste lösningen.
 

majoren

Medlem
Det är väl tveksamt om betalningen kommer att hinna registreras hos dem i tid för att ditt saldo ska minska.
Har du testat att helt enkelt begära att få ökad kredit på ditt kort till t.ex. 130k? Jag ökade min egen kreditgräns (via appen) tidigare i veckan och det godkändes direkt. Om du tror att du beviljas den krediten (och inte vill undvika att ha den krediten framöver) så är det nog smidigaste lösningen.
Tack för det goda rådet. Höja kreditgränsen i stället för att trixa. Följde det i dag och bad om ökad kreditgräns klockan 12:58. Skulle handläggas manuellt. Det här tar tid, tänkte jag.

Klockan 14:05 kom det svar på mail.
" Din ansökan om ändrad köpgräns är beviljad. Din nya köpgräns gäller omgående.
----
Vänliga hälsningar
SAS EuroBonus World Mastercard"

Genom att spendera maximalt och klokt (utnyttja helgen med dubbla poäng), men inom den månatliga kreditgränsen, är det ju möjligt att dra in 10 000-tals statuspoäng bara under februari-april. Rent teoretiskt skulle man ju komma snubblande nära diamond.
 

Gizmokvack

Medlem
Det är väl tveksamt om betalningen kommer att hinna registreras hos dem i tid för att ditt saldo ska minska.
Har du testat att helt enkelt begära att få ökad kredit på ditt kort till t.ex. 130k? Jag ökade min egen kreditgräns (via appen) tidigare i veckan och det godkändes direkt. Om du tror att du beviljas den krediten (och inte vill undvika att ha den krediten framöver) så är det nog smidigaste lösningen.
Tack för tipset! Gick in i appen och kikade.

Där stod det dock att de beviljar max 20% av sin årsinkomst och för att få en beviljad kredit på 130k krävs således 650 000kr/år och dit har jag tyvärr en bra bit kvar.
 

majoren

Medlem
Där stod det dock att de beviljar max 20% av sin årsinkomst och för att få en beviljad kredit på 130k krävs således 650 000kr/år och dit har jag tyvärr en bra bit kvar.
De tog inte ens en kreditupplysning på mig. Så länge höjningen är måttlig så…
Kostar inget att ansöka. Och något värre än ett nej kan det inte bli.
 

LPC123

Medlem
De tog inte ens en kreditupplysning på mig. Så länge höjningen är måttlig så…
Kostar inget att ansöka. Och något värre än ett nej kan det inte bli.
Jo då det gjorde dom. Kommer på posten från UC efteråt. Jag höjde min också nu när det går på intjäning för statuspoäng.
 

travel123

Ny medlem
Hej,
Har precis ansökt om SAS mastercard premium och använt börjat använda den, men skulle vilja ha mer utrymme till nästa helg när det är kampanj. Fick höra att bg numret att betala in till är 595-4300. samt att ocr numret är kontonumret plus en 8 i slutet. Kan någon bekräfta att det stämmer. Tack
 

palmen

Moderator
Hej,
Har precis ansökt om SAS mastercard premium och använt börjat använda den, men skulle vilja ha mer utrymme till nästa helg när det är kampanj. Fick höra att bg numret att betala in till är 595-4300. samt att ocr numret är kontonumret plus en 8 i slutet. Kan någon bekräfta att det stämmer. Tack
Du behöver höja kreditgränsen i så fall.
Enligt info från många andra får man inte mer spend bara för att man toppar upp, utan krediten räknas på rullande 30 dagar.
 
Toppen