Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 6-8 oktober 2023

En annan nackdel är att presentkortet inte går att använda som man tänkt sig, utan förvarning går det inte längre att växla Zupergift till Amazon...
En bonus om det gäller/funkar med Zupergift (vilket man måste vara vaksam på).
Generellt tänker jag på "knata in i aktuell butik" och köpa presentkort över disk om det primära är att lägga spend på x2 helgen.

Visa bifogad bild 146522

Sista delen där jag tänkte på, om det skulle kunna vara därför.
Jo så är det nog men nu blir ju deras marknadsföring rent vilseledande för uppgradering till X när inget står om att villkoren ändras i november (kanske redan vid nyteckning eller uppgradering). Rimligt hade ju varit att redan ha ändrat mailutskick och faq där det tydligt framgår. Tyvärr har jag inte kvar mailet där de informerade om det första gången.

Vet ni om det är antingen 1h eller 24h? Har inte kunnat göra en gbit på tre timmar nu, så funderar på om jag bara ska ta och prova igen imorgon eller försöka lite då och då.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

Vet ni om det är antingen 1h eller 24h? Har inte kunnat göra en gbit på tre timmar nu, så funderar på om jag bara ska ta och prova igen imorgon eller försöka lite då och då.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Försök lite då och då, fungerar det så fungerar det. Testa dock inte var 10e minut

Den här gången slog jag i tillfälliga stopp oftare än vanligt. Kanske för att jag använt kortet mindre senaste tiden och därför trillat ned någon aktivitetsnivå i algoritmens ögon.

Att vänta 4-6 min mellan varje flytt brukade räcka för att undvika stopp. Den här gången nådde jag som bäst ~15 GBiTs innan stopp, men ofta bara 3-5st. Stoppen släpper inte på 30 minuter, men 45 min räcker oftast. I enstaka fall krävdes 2x45 min.

Som vanligt stoppade det vid 50 transaktioner dag ett och ytterligare 50 dag två. 100-transaktions-stoppet släpper inte automatiskt dag tre. Enligt tips i denna tråd ska spärrservice kunna lyfta blocken. När jag testat spärrservice tidigare har de inte fattat vad jag pratar om, men denna gång gick det bättre, så HUACA gäller tydligen även här.

Just nu har jag flyttat 97% av värdet men bara 67% av antalet transaktioner.

Denna gången fungerade x2helgen helt perfekt!

Jag är utomlands så var lite orolig för problem som kunde dyka upp. Det hela gick dock så bra, blev klar redan före 20.00 och tror faktiskt det var min bästa x2 helg ever vilket inte säger lite, Ni som känner mig. :)

Jag spendade dessutom nästan 30k över limit med massor av utlandstransaktioner till fördelaktig kurs. Nu får kortet vila sig i form ett bra antal veckor.

Jag upplever också att det gick lite trögare än vanligt den här gången. Jag fick spärrar som blev längre och längre, först någon halvtimme, sen någon timme, sen tre timmar, någon var runt 8 timmar och en var även 12 timmar. Sista spärren fick jag söndag förmiddag och den släppte inte ens på måndag morgon (testade för att se om den hade hävts). I slutet var jag inte alls aggressiv, utan tog två mindre belopp, väntade en kvart, och två mindre belopp igen innan det blev en spärr. Till saken hör dock att jag aldrig använt så mycket kredit förut på kortet, dessutom på så kort tid, det kanske är en komponent.

Vad tror ni, blir det en kampanj till Black Friday? Känns lite nära inpå med tanke på hur sen den här kampanjen blev?

Vad tror ni, blir det en kampanj till Black Friday? Känns lite nära inpå med tanke på hur sen den här kampanjen blev?
Knepigt värre, då många kort är säkert ganska maxade just nu och Black Friday infaller 24.11. Så folk kanske inte har så mycket kreditutrymme även om deras oktober inbetalning hinner in före det. Visst går det att betala in i förväg men det är nog inget beteende man bygger en kampanj på?
Sen kanske inte alla MC-användare är så "balls to the wall" som folk här vad gäller att maxa kampanjhelger.

Funkat utmärkt för min del både med GBIT och att transaktioner på söndagen gett dubbla poäng även om jag inte kunde se poängintjäningen för vissa köp förrän idag.

Men, insåg nyss att Curve varit helt onödigt för min del denna kampanj. Istället för att som tidigare kampanjer köra med mitt debitkort från en av storbankerna som underliggande kort använde jag ett annat top-up-kort. Inser nu i efterhand att jag bara kunde ha kört en större top-up till kortet under kampanjen istället för att lägga tid och energi på ett stort antal GBIT.

Man lär sig saker hela tiden :D

Toppen