Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 6-8 oktober 2023

Tomas E

Medlem

Dawes

Medlem
Jag hade planerat minutiöst med bygghandeln om en stor order. Vi skulle dela upp den så att den totalt var på flera delar och 200% täckning av mitt kort... I övrigt inga köp för min del.

I fredags vid lunch fick jag reda på att de varit sjuka och ingenting kommer hinna klart så vi får ta det nästa vecka...

Så här sitter jag med nollat kort, inga inköp, inga transaktioner att Gbit:a...

Jag får väl åka och tanka bilen och köpa en kebabpizza...
Vänd på steken och köp presentkort där du har utgifter fram till nästa x2 kampanj bör komma, lite som @Håkan Hansson är inne på.
Mat, bensin (om man kör bil), sprit, kläder, osv. Till och med frisören brukar ha presentkort, om man nu har hår vill säga.
Visst missar man några transaktioner här och där men de kan man säkra med Gbit om man vill ha vattentät täckning, annars finns det ju som egentligen ingen större idé att hålla på med Gbit.
En nackdel är ju då att man behöver kunna ligga ute med en del pengar, vilket kan vara trickigt ibland, i alla fall för egen del.
Kommer det ingen ny kampanj så har man ju inte köpt i onödan ändå, men den sannolikheten för 2023 får anses som väldigt liten.
Rinse and repeat.
 
Finns det någon här med Curve X som testat fler än tre gbit den här helgen? Ser nu att det står "unlimited" även på supportsidorna i appen och börjar inse nu att jag nedgraderade helt i onödan.
 

Homer

Medlem
Vänd på steken och köp presentkort där du har utgifter fram till nästa x2 kampanj bör komma, lite som @Håkan Hansson är inne på.
Mat, bensin (om man kör bil), sprit, kläder, osv. Till och med frisören brukar ha presentkort, om man nu har hår vill säga.
Visst missar man några transaktioner här och där men de kan man säkra med Gbit om man vill ha vattentät täckning, annars finns det ju som egentligen ingen större idé att hålla på med Gbit.
En nackdel är ju då att man behöver kunna ligga ute med en del pengar, vilket kan vara trickigt ibland, i alla fall för egen del.
Kommer det ingen ny kampanj så har man ju inte köpt i onödan ändå, men den sannolikheten för 2023 får anses som väldigt liten.
Rinse and repeat.


En annan nackdel är att presentkortet inte går att använda som man tänkt sig, utan förvarning går det inte längre att växla Zupergift till Amazon...
 

Emil123

Medlem
Finns det någon här med Curve X som testat fler än tre gbit den här helgen? Ser nu att det står "unlimited" även på supportsidorna i appen och börjar inse nu att jag nedgraderade helt i onödan.
Jag har Curve X och gjort väldigt många fler än 3st. Har du accepterat de nya vilkoren? Det stod väl i mailet att dessa vilkor kommer börja gälla i November, men accepterar man de nya vilkoren så börjar de gälla direkt. Har för mig det var något sånt iaf men kanske bara är random.
 
Jag har Curve X och gjort väldigt många fler än 3st. Har du accepterat de nya vilkoren? Det stod väl i mailet att dessa vilkor kommer börja gälla i November, men accepterar man de nya vilkoren så börjar de gälla direkt. Har för mig det var något sånt iaf men kanske bara är random.
I villkoren som är publicerade 15 september står det 3 men överallt annars just nu "unlimited". Vad ska ändras i november? Menar du att det blir 3 i november för alla som inte redan accepterat de nya villkoren? I så fall är det uselt att de inte redan har ändrat i mail de skickar ut och i faq.
 

Emil123

Medlem
IMG_3804.jpeg


Sista delen där jag tänkte på, om det skulle kunna vara därför.
 
Toppen