Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 6-8 oktober 2023

Nimbus

Medlem
Jag har upptäckt att om man flyttar flera transaktioner av samma art, d.v.s. samma typ av dragning med samma "titel", så kickas spärren in också. Det gick däremot bra att flytta över en annan transaktion av ungefär samma belopp. Däremot tog det stopp även efter den. Det är nog en levande algoritm.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
 

airac

Medlem
Bra skrivet. Om vi ansträngde oss och inte hade några vanliga liv, så skulle vi, med alla vora datapunkter, nog kunna reverse engineera algoritmen.
Du får anstränga dig ordentligt. Bedrägeri algoritmer är big business. En av marknadsledare har en modell (algoritm) som skapas utifrån data från alla deras kunder (banker): https://www.fico.com/en/products/fico-falcon-fraud-manager

FICO® Falcon® Intelligence Network
Tagged transactional consortium data from more than 9,000 global financial institutions drive continuous innovation in our machine learning models to monitor, predict, alert, prevent, and stop emerging types of fraud.
 
Jag har upptäckt att om man flyttar flera transaktioner av samma art, d.v.s. samma typ av dragning med samma "titel", så kickas spärren in också. Det gick däremot bra att flytta över en annan transaktion av ungefär samma belopp. Däremot tog det stopp även efter den. Det är nog en levande algoritm.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Släppte den efter en viss tid? Just spärren avseende liknande transaktioner?
 

M.K

Medlem
Jag har aldrig märkt en spärr med liknande transaktioner. Det är mycket vanligt med exakt samma transaktion x antal gånger en fredagskväll som nu. En runda till bara..

Skål vänner för 2x helg!
 

MLC

Medlem
Jag har en liknande transaktion som inte gått att flytta, efter ca 70k av samma transaktion. Andra köp går fortfarande att flytta så vet inte vad som kan ha hänt :)
 

intuition

Medlem
Du får anstränga dig ordentligt. Bedrägeri algoritmer är big business. En av marknadsledare har en modell (algoritm) som skapas utifrån data från alla deras kunder (banker): ...
Äsch, då är det bättre att vi anstränger oss för att få dem att se att vårt beteende är det normala inom ett visst segment. ;)
 

Size

Medlem
Bara för att bekräfta, innebär ”Failed to recieve Go Back in Time card switch options” att jag är blockad?
 

TP12

Medlem
Bara för att bekräfta, innebär ”Failed to recieve Go Back in Time card switch options” att jag är blockad?
Inte det meddelande jag brukar få. Vad har du avtal med Curve - har du slagit i taket för Gbit eller är det kanske en för gammal transaktion?
 
Toppen