Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 6-8 oktober 2023

imartin

Medlem
Spärren kan ligga kvar 24h om man har otur
Handlar väl inte om tur/otur, utan att man har nått ett visst, förutsebart antal transaktioner.

I min erfarenhet är det ca vid 50 transaktioner inom 24 timmar, att det blir en 24 timmars lång spärr.

Därför bör man försöka att göra större transaktioner först.
 

imartin

Medlem
Det har jag inte varit med om innan: Betalo skickade ut ett mejl till sina kunder om poänghelgen.
 

Attachments

  • IMG_7678.PNG
    IMG_7678.PNG
    922,2 KB · Visningar: 198
Det har jag inte varit med om innan: Betalo skickade ut ett mejl till sina kunder om poänghelgen.
De gjorde det förra gången också. Den här gången har de faktiskt tagit till sig lite kritik verkar det som, och påtalar både att man måste vara anmäld till kampanjen och att det finns beloppsgränser på det här kortet.
 
Vi har ännu mer än 60 timmar på oss, så lugnt i båten. Två-tre GBIT åt gången (prioritera de stora men kör inte för hårt) och sedan paus.

It's not a race, it's a rally.
Erfarenhet av beloppsstopp också? Har fått stopp på alla större transaktioner (10k+) sen kl 12 ungefär och får bara igenom mindre på hundralappar. Fick igenom drygt 100k innan det tog stopp.
 

Jannes

Medlem
Tyvärr, största GBITen jag gjort var kanske 8000, och det var en enstaka. Idag har jag gjort cirka 8 GBIT, mellan 1-4tkr styck, några i stöten.
Tror antalet och storleken på dina transaktioner triggar deras algoritmer, tyvärr.
 

TP12

Medlem
Erfarenhet av beloppsstopp också? Har fått stopp på alla större transaktioner (10k+) sen kl 12 ungefär och får bara igenom mindre på hundralappar. Fick igenom drygt 100k innan det tog stopp.
Hur ser det ut i förhållande till din köpgräns över två månader? Betalade du in extra för att nolla saldot? Det kan ställa till det speciellt med större flyttar.
 
Hur ser det ut i förhållande till din köpgräns över två månader? Betalade du in extra för att nolla saldot? Det kan ställa till det speciellt med större flyttar.
Fastnade på den förra gången så hade i princip inga transaktioner senaste 30 dagarna, trodde det var rullande 30 som gällde samt tillgängligt (återstående belopp) som gällde, men kanske hade fel. Läste dock på annat håll att gränsen var 140k /24h så jag hoppas det är den som kickat in :)
 

mha321

Medlem
Det där med inga transaktioner på en månad kan ha andra effekter också. Hade inte använt kortet på en månad i princip, och då small det på en helt vanlig lyft resa i morse svensk tid. Och det var dessutom 10 timmars fördröjning på smset som talade om att de blockat kortet. Så kan det också gå när man spänner bågen snäppet för hårt...
 

Xilan

Medlem
Det där med inga transaktioner på en månad kan ha andra effekter också. Hade inte använt kortet på en månad i princip, och då small det på en helt vanlig lyft resa i morse svensk tid. Och det var dessutom 10 timmars fördröjning på smset som talade om att de blockat kortet. Så kan det också gå när man spänner bågen snäppet för hårt...
Tyckte de kanske att du skulle bokat en riktig taxi istället? ;)
 
Toppen