Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen så är dom vänliga på vilka som får LTG. Min fd. kollega som varit EBS de senaste tre åren fick precis "lifetime gold". Innan det hade han haft guld i över tio år i rad.
Eftersom dom lovat detta så länge så skulle dom även ta med dom som uppfyllt kraven några år bakåt också. (kom tyvärr inte ihåg exakt hur många år, fika ni vet...)

Jag var osäker på hur de räknar till 10, om de räknar med det första året (man fick ju guld för innevarande på nästa - räknar de då innevarande eller bara nästa). Det gör de uppenbarligen inte så jag får väl vänta till nästa år..

Jag var osäker på hur de räknar till 10, om de räknar med det första året (man fick ju guld för innevarande på nästa - räknar de då innevarande eller bara nästa). Det gör de uppenbarligen inte så jag får väl vänta till nästa år..
Dom verkar räkna dom åren som man kvalificerat sig, dvs inte dom åren man de facto är guld, vilket ju också är logiskt !
"eftersom du har uppnått EuroBonus Guldnivå minst 10 år i följd, antingen via insamlade Baspoäng eller resor med SAS eller Wideroe."

Dom verkar räkna dom åren som man kvalificerat sig, dvs inte dom åren man de facto är guld, vilket ju också är logiskt !
"eftersom du har uppnått EuroBonus Guldnivå minst 10 år i följd, antingen via insamlade Baspoäng eller resor med SAS eller Wideroe."
Det låter onekligen rimligt. Och jag kvalificerade mig i Nov 2009 (kval år till April). Därmed har just uppnått faktiska gränsen 9 gånger och inte 10 (med råge visserligen, diamond eller dubbelt diamond alla år sedan det infördes, men det räknas ju inte).

Fullständigt rimligt att räkna så. Men synd att man inte fick haka på första tåget :)

Grattis alla :)

Nu kommer väl den obligatoriska frågan: Vad innebär "Insamlade baspoäng"? Kan det vara så att Amex Elite och MC Premium räknas in eller ej? Ännu ligger jag i alla fall 10 år back innan det är aktuellt för min del, men vore ju kul att veta såklart :)

Grattis alla :)

Nu kommer väl den obligatoriska frågan: Vad innebär "Insamlade baspoäng"? Kan det vara så att Amex Elite och MC Premium räknas in eller ej? Ännu ligger jag i alla fall 10 år back innan det är aktuellt för min del, men vore ju kul att veta såklart :)
Säkerligen räknas inte Amex och mc. Det står ju rätt tydligt att det är flyg som räknas.

Frågan är väl hur det är med de kampanjer man hade förut med tex dubbla baspoäng på vissa flygningar. Vill minnas att någon här fått beskedet under de gamla reglerna att de inte gällde, men frågan är vad de nya säger...

Edit: ser nu att det inte alls var så tydligt. Jag hoppas och tror att se inte räknas men vem vet. Gåvo-guld räknas däremot uppenbart inte.

Vore ju väldigt dåligt om poäng fr AmEx elite + SAS MC poängen räknas in. Då det räcker med 1 SAS Plus flygning t/r till tex LA och en t/r ex ARN-CPH i Plus för att nå Guld.
Upprepa 1 gång/ år i tio år och sedan är man Gold for life.

20.000 fr AmEx + 12.000 fr SAS MC+ 12.000 SAS Plus long-haul + 1.500 fr ARN-CPH-ARN SAS Plus

Vore ju väldigt dåligt om poäng fr AmEx elite + SAS MC poängen räknas in. Då det räcker med 1 SAS Plus flygning t/r till tex LA och en t/r ex ARN-CPH i Plus för att nå Guld.
Upprepa 1 gång/ år i tio år och sedan är man Gold for life.

20.000 fr AmEx + 12.000 fr SAS MC+ 12.000 SAS Plus long-haul + 1.500 fr ARN-CPH-ARN SAS Plus

Fast då har man också lagt ner ca 150.000-250.000 kr på kort och resor kopplat till sas. Så det har ju inte varit gratis i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen