Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar ifall baspoängen man får från AmEx kommer att räknas bort och att man då kanske inte får tillgodoräkna sig år då man inte utan dessa nått 45k poäng.

Jag tycker det är jättekonstigt att SAS håller på och strular sådär. Rent krasst - har man fått sin status direkt via en kampanj (som att flyga till PRG T/R två gånger) så är det OK att det inte räknas. Men har man flugit tillräckligt många flighter eller tjänat in tillräckligt många poäng för att klara ordinarie gränser så borde det inte vara något snack tycker jag.

Jag tror att nyckeln ligger meningen "Du blir en av våra utvalda Lifetime Gold members...".

Är det inte möjligt att förstå brevet som att SAS har valt ut sina Lifetime Gold bland dem som minst uppfyller de två kriterierna (ålder och antal kvalificeringar)?

Så som det är skrivet så får i alla fall inte jag uppfattningen att man per automatik får Lifetime Gold när dessa två är uppfyllda. Vad som sedan ev. styr SAS val bland de kvalificerade står det var och en fritt att gissa sig till. Det kanske inte är svårare än att det är lotten som avgör.

Jag delar uppfattningen att det är ett urval! Ca 2000 st Lifetime Gold delas ut per år, ungefär lika många som blir Pandion. Hur många som uppfyller kriteriet EBG minst 10 år och har fyllt 60 vet jag inte men en simpel gissning säger att det är betydligt fler än 2000 bland drygt 4 milj medlemmar. Logiskt sett så bör man tillhöra det övre skiktet av den kvalificerade skaran för att komma bland de utvalda

Undrar ifall baspoängen man får från AmEx kommer att räknas bort och att man då kanske inte får tillgodoräkna sig år då man inte utan dessa nått 45k poäng.

Jag tycker det är jättekonstigt att SAS håller på och strular sådär. Rent krasst - har man fått sin status direkt via en kampanj (som att flyga till PRG T/R två gånger) så är det OK att det inte räknas. Men har man flugit tillräckligt många flighter eller tjänat in tillräckligt många poäng för att klara ordinarie gränser så borde det inte vara något snack tycker jag.

Jag tror att det grundar sig i att SAS gav lite dubbla baspoäng i olika kampanjer, och @Alf vid några tillfällen kvalificerade sig på det sättet. De kvalificerande segmenten (50 st i C) var ju officiellt, åtmistone under de sista åren innan dom ändrade till att även den billigaste ungdomsbiljetten i minus blev kvalificerande.

• Gilla
Reactions: Alf
Fick för en stund sedan den årliga julhälsningen (EBD om det nu är olika för olika nivåer), och där står det: "... and it will be easier to achieve "Lifetime Gold” status" bland förändringarna inför nästa år.

Jag har förstås ingen aning om vad det innebär, men det är i varje fall bra eftersom det kommer att bli en officiell förmån och att reglerna därmed måste bli tydliga. Hoppas verkligen att denna förmån även baseras på historisk aktivitet så att vi som har lagt grunden för den under många år får möjligheten att dra nytta av den om det skulle behövas.

Kan man ringa till EuroBonus gold numret och fråga hur många gånger man har fått guld så vet man hur många gånger kvar till lifetime.

Vi borde iaf döda den där "måste det vara 10 konsekutiva år" innan rykte blir sanning. Det är 10 år totalt punkt slut, så har det alltid varit. Frågan om konsekutiva år ställdes av någon, som sedan blev ett rykte som spökar hela tiden. Vi ska inte insinuera det heller.

10 år totalt, oavsett när!

Kan man ringa till EuroBonus gold numret och fråga hur många gånger man har fått guld så vet man hur många gånger kvar till lifetime.
Det kom väl nån info om att denna förmån skulle bli officiell iår i samband med EuroBonus 3.0 eller så. Antagligen ingen ide att fråga nu, det ändras säker till något annat när det blir officiellt. T e x 10 år Diamond ger lifetime gold. Eller 35 år EBS ger lifetime gold

Vi borde iaf döda den där "måste det vara 10 konsekutiva år" innan rykte blir sanning. Det är 10 år totalt punkt slut, så har det alltid varit. Frågan om konsekutiva år ställdes av någon, som sedan blev ett rykte som spökar hela tiden. Vi ska inte insinuera det heller.

10 år totalt, oavsett när!

Det kan vara jag som misslett delvis till detta, eftersom jag lagt in det i min signatur att jag hade varit EBG 12 år i följd utan att få EBG.

Det är helt riktigt att det är 10 år totalt som gäller. Jag har inte påstått något annat, men det kan ha misduppfattats. Får se om jag kvalar in nu med nya regelverket. Tyvärr är det alldeles för sent nu när jag reser mindre. När jag reser så blir det alltid på business biljett så jag ser ingen större fördel för mej med ett EBG i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen