Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan också bekräfta att min kollega som fyllde 60 för tre år sedan fick EBG på livstid.
Lite märkligt dock är att han jämfört med andra EBG på våran avdelning fått andra erbjudande och gåvor. Han har visserligen rest mest av de med EBG men aldrig kommit upp i EBP, så någon slags mellan nivå verkar han ändå ha haft?!

Måste man vara EBG säg mellan 50-60 för att få evigt EBG? Annars är det ju lite trist för de som är guld mellan 30-59 för att sedan gå i pension och inte få "någon" uppskattning av SAS trots man haft guld i 29år.

Du kan ju i princip vara EBG från 18-59 dvs. 41år och sen stå där med lång näsa

Ska vi vara petiga kan man faktiskt vara EBG i 59 år eftersom SAS numera tagit bort åldersgränsen för Eurobonus! :)

Visst ska vi vara petiga, upp till 2år reser barnet gratis om du har det i knäet så det är ganska meningslöst att
betala för säte bara för att få EBG kort :)

Asiana Airlines(OZ) Asiana Club erbjuder Lifetime Diamond Plus(motsvarar till Star Alliance Gold) efter:
* 500.000 miles med Stra Alliance(inkl. Asiana Airlines) flyg
eller
* 500 Asiana Airlines flygningar.

Diamond Plus Membership Status Launched!

(Källa: Asiana Airlines)
20110704_new_en.jpg

Med tanke på att Asiana Club ger bara 125% på Business class, 150% på First class, det kan ta ett tag innan man når 500.000 miles.

Tack ulagon för tipset. Jag har varit Guld i 12 år i följd från införandet av Eurobonus men inte fått erbjudandet. Jag kände heller inte till det. Jag har nu haft en massa mejlväxling med Eurobonus om detta och det är som vanligt, det finns en del undantag som gör att det inte är riktigt så bra som det låter. Kravet är på Eurobonus språk "man skall ha varit Guld av egen kraft" under minst 10 år. Med egen kraft menas att man skall ha uppnått Guld genom kvalificerat antal basic milage. Det går således inte att tillgodoräkna sig de år som man fått Guld på grund av att ha rest 40 resor i C klass som det var när jag kvalade in. Jag hade 6 år av varje "typ" av intjänat Guldkort men detta duger inte för att jag skall få livstid guld nu när jag är pensionär. Det är skillnad på Guld och Guld. Detta medför att den Eurobunusmedlem som flyger många men korta sträckor har en sämre förmån än den som flyger långlinjer, vilket tidigare diskuterats på forumet.
Sammanfattningsvis tycker jag det är skit av SAS att göra denna uppdelning hur poängen har intjänats. Har man varit Guld så har man och det är oväsentligt på vilket sätt det uppnåtts. Jag inser att jag får leva resten av mitt liv med EBB men det finns ju andra glädjeämnen här i livet.

Tack ulagon för tipset. Jag har varit Guld i 12 år i följd från införandet av Eurobonus men inte fått erbjudandet. Jag kände heller inte till det. Jag har nu haft en massa mejlväxling med Eurobonus om detta och det är som vanligt, det finns en del undantag som gör att det inte är riktigt så bra som det låter. Kravet är på Eurobonus språk "man skall ha varit Guld av egen kraft" under minst 10 år. Med egen kraft menas att man skall ha uppnått Guld genom kvalificerat antal basic milage. Det går således inte att tillgodoräkna sig de år som man fått Guld på grund av att ha rest 40 resor i C klass som det var när jag kvalade in. Jag hade 6 år av varje "typ" av intjänat Guldkort men detta duger inte för att jag skall få livstid guld nu när jag är pensionär. Det är skillnad på Guld och Guld. Detta medför att den Eurobunusmedlem som flyger många men korta sträckor har en sämre förmån än den som flyger långlinjer, vilket tidigare diskuterats på forumet.
Sammanfattningsvis tycker jag det är skit av SAS att göra denna uppdelning hur poängen har intjänats. Har man varit Guld så har man och det är oväsentligt på vilket sätt det uppnåtts. Jag inser att jag får leva resten av mitt liv med EBB men det finns ju andra glädjeämnen här i livet.

Ja, det är trots allt inget fel på Entebbe och Uganda ;) skämt åsido. För att vara uppriktig så håller jag med dig i denna fråga. Så läge man uppfyllt kraven för guld (segment eller miles) så ska det givetvis inte spela någon som helst roll i längden. Allt annat låter befängt.

Har detta någonsin varit en officiell förmån?

Det finns som sagt de som tycker det är coolt med inoficiella förmåner med difusa kvalificerings krav som Pandion osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen