Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Jag tror du missförstod mig, jag syftade inte på 3x kampanjen som finns just nu utan att det enbart krävs 50k poäng/år för att kvala in numera. Det är ju INGENTING!
 

jumbooze

Medlem
Dvs om 25 år när jag fyller 60 så räcker det att jag har innehaft EBG under 10 år på den tiden för att få LTG?

(Diskussionen om SAS är kvar om 25 år lämnar jag åt andra)
 

flygaren

Medlem
Yes! Så det behöver inte vara 10år i följd :) Så har man 10år kvalificerat till Guld så är det bara invänta åldern om man inte är där redan ;)
 

Storsteffe

Medlem
Det är för lätt at bli EBG, att pendla med billigaste biljetten och några enstaka långresor i eco fixed ger i dag lätt EBG men i princip inga intäkter till SAS. Jag som nästan aldrig flyger SAS skulle kunna ta nästa resa till USA med SAS nu i februari och bli guld med råge(tack vare kampanjen) efter 2,5 t&r i biz under perioden. Det tycker jag är för låga krav för ett guldkort, höj statusen/kraven för guld och behåll P konceptet med utökad fokus både på G och P kunderna.
 

Hall

Medlem
Det är för lätt at bli EBG, att pendla med billigaste biljetten och några enstaka långresor i eco fixed ger i dag lätt EBG men i princip inga intäkter till SAS. Jag som nästan aldrig flyger SAS skulle kunna ta nästa resa till USA med SAS nu i februari och bli guld med råge(tack vare kampanjen) efter 2,5 t&r i biz under perioden. Det tycker jag är för låga krav för ett guldkort, höj statusen/kraven för guld och behåll P konceptet med utökad fokus både på G och P kunderna.

Jag håller med och vi har ju kort som A3G som är mycket enklare att få än EBG. De guldkort där det krävs få miles ger ju också tillgång till loungerna. Om *G blir väldigt urvattnat är det risk att vissa bolag kommer att prioritera "sina" *G medlemmar till de något bättre loungerna. Exempelvis bara HON och SEN i Senatorloungerna och A3G, EBG etc. ihop med FTL till businessloungerna. SAS skulle väl isåfall kunna göra samma sak med sina lounger och ha bara EBG och EBP access till Scandinavian lounge. Det är lite synd om det går åt det hållet eftersom alliansidén delvis urvattnas.
 

Jonas C

Medlem
Det är för lätt at bli EBG, att pendla med billigaste biljetten och några enstaka långresor i eco fixed ger i dag lätt EBG men i princip inga intäkter till SAS. Jag som nästan aldrig flyger SAS skulle kunna ta nästa resa till USA med SAS nu i februari och bli guld med råge(tack vare kampanjen) efter 2,5 t&r i biz under perioden. Det tycker jag är för låga krav för ett guldkort, höj statusen/kraven för guld och behåll P konceptet med utökad fokus både på G och P kunderna.

Det handlar nog också mycket om konkurrens. Se på BA och AF, deras guldkrav (BA Silver) är minst lika låga om inte lägre till och med. Finns nog säkert en risk att SAS tappar kunder till dessa bolag ifall de höjer kraven. Sen är jag nog ganska säkert på att Guldloungen på Arlanda fortfarande kommer att vara överfull under rusningstid, oavsett hur höga krav man än sätter…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen