Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Är det någon som har brytpunkt 30/4 och fått mail från SAS om att man behåller sin status som har fått sin LTG-räknare uppdaterad för år 2020-2021? Snart har det gått 8 veckor sen bryt och min räknare är fortfarande inte uppdaterad.
Är nog bara vänta, detta har funkar bra tidigare och räknaren har räknat upp innan slutet på grace. Gissar att det är en manuell process de kör och inte att det sker automatiskt efter x dagar.

Är det någon som har brytpunkt 30/4 och fått mail från SAS om att man behåller sin status som har fått sin LTG-räknare uppdaterad för år 2020-2021? Snart har det gått 8 veckor sen bryt och min räknare är fortfarande inte uppdaterad.
Jag har brytpunkt den 30 april och jag fick min LTG-räknare uppdaterad för några dagar sedan.

Är nog bara vänta, detta har funkar bra tidigare och räknaren har räknat upp innan slutet på grace. Gissar att det är en manuell process de kör och inte att det sker automatiskt efter x dagar.

Jag har brytpunkt den 30 april och jag fick min LTG-räknare uppdaterad för några dagar sedan.

Samma för hustrun som har 30 april men även för mig som har 31 maj. Allt ser rätt ut för oss båda, nästa år går vi i mål!
OK, då sitter jag lugn i båten ett tag till och hoppas att räknaren uppdateras snart.

Jag är för närvarande Diamond och kommer nästa år nedgraderas till Guld (kommer flyga mindre)

Kan jag då tillgodoräkna nästa år mot Lifetime Gold?

Alltså ett år med Diamond = 2års tillgodoräknande mot Lifetime?

Kan jag då tillgodoräkna nästa år mot Lifetime Gold?
Tänk såhär:
”Har jag förtjänat min status på egna meriter?”

Är svaret ja, då räknas det. Är svaret nej på grund av gåvo-guld eller ”soft landing” då är svaret nej.

(Under pandemin har väl alla fått förlängt minst ett år vardera och denna speciallösning valde SAS att räkna med. I övrigt räknas inte ”snällhets-guld”).

Rent generellt kan man inte som diamond skita i att kvala in till minst gold sitt tionde år och tro att man ska kunna rulla in i lifetime gold med rumpan före. Och det ska vi vara både glada och tacksamma för!!!

Tänk såhär:
”Har jag förtjänat min status på egna meriter?”

Dock kan jag ju tycka att en soft landning är på egna meriter. Man har tjänat in dubbelt så mycket som en EBG ett år, och borde kunna få räkna in sitt soft landingguld till gold4life.

@Fredrik Sund Men nu är det inte så, bara att anpassa sig till reglerna och försöka tjäna in guld även nästa period. Skaffa ett par kreditkort som ger baspoäng och res lite i SAS Plus så får du snabbt ihop de 45k

Dock kan jag ju tycka att en soft landning är på egna meriter. Man har tjänat in dubbelt så mycket som en EBG ett år, och borde kunna få räkna in sitt soft landingguld till gold4life.
Fast det skulle innebära ”roll-over miles” och varför skulle det bara finnas i specialfallet ”diamond”? Om man då fått sitt diamond för att man köpt ett årskort, ska man då också få ett ”trösteguld” året efter?

Fast det skulle innebära ”roll-over miles” och varför skulle det bara finnas i specialfallet ”diamond”? Om man då fått sitt diamond för att man köpt ett årskort, ska man då också få ett ”trösteguld” året efter?

Sant, och med roll over miles borde man då inte fått EBD år 1 utan valt att stanna på EBG och låta överskottet rulla över till år 2 för att kvala även då. Men nu är det som det är.

Idag klev jag in i denna tappra skara. Tack till Scandinavian för att statusen förlängdes med ett år.

Lifetime Gold.gif

Toppen