Senaste nytt

SAS Eurobonus julkalender 2014

Episkt SAS, Kör över EB programmet med en rysk traktor och backa fyra gånger för att sedan avliva den älskade och efterlängtade julkalendern! Ni hade ju kanske inte behövt sträcka er till ARN-ORD 10 000 EB poäng men det hade ju varit kul som tidigare år att få ta del av erbjudanden.

Känns som en sovjetisk lågkonjunktur på SAS marknadsavdelning 2014.......

Är det verkligen strategiskt att köra över sina mest lojala såhär?

OK att säga: Sorry, vi måste halvera poängen för billigaste GO-biljetterna för att få ekonomin att gå ihop. Vi lovar kompensera upp er lojala med lägre nivåer till EBG/D. Det hade varit rätt. Som plåster öser vi på med en fet Julkalender! Men en sån här misshandel av sitt bonusprogram gör ju att man totalt tappar sugen.

Är det verkligen strategiskt att köra över sina mest lojala såhär?

OK att säga: Sorry, vi måste halvera poängen för billigaste GO-biljetterna för att få ekonomin att gå ihop. Vi lovar kompensera upp er lojala med lägre nivåer till EBG/D. Det hade varit rätt. Som plåster öser vi på med en fet Julkalender! Men en sån här misshandel av sitt bonusprogram gör ju att man totalt tappar sugen.

Fast i SAS ögon så har de ju kompenserat ner nivåerna på EBD/G (även fast det i realiteten blir svårare iaf poängmässigt).

Jag håller med er tillfullo. Samtidigt vill jag påminna om att det här inte är fråga om någon välgörenhet.

Nej, man vill driva nya bokningar med programmet, och då verkar dessa stora försämringar rent kontraproduktiva. Jag hade kunnat köpa att man kanske höjde priset på exempelvis A-klass biljetter till valfri spansk ort från 2 100 till 2500 el. 2600 men behåller poängintjäningen, då får man upp yielden och behåller samtidigt sina trogna resenärer på gott humör. Jag kan lova att jag hade fortsatt att boka mina resor till EU3 om poängen hade varit densamma, men nu kommer inte jag att boka några "onödiga" Madrid/Alicante/Barcelona/Malta - resor med SAS i fortsättningen.

Toppen