Senaste nytt

SAS EuroBonus Julkalender 2013

Jag tyckte också den var helt ok!
Både London & Amsterdam för 10k är riktigt schysst.
Samma sak med erbjudande om trippel poäng intjäning på vissa linjer.
Vad begär du av en julkalender?

Det blev en försäkring, men i övrigt inget som passade (mestadels tidsmässigt). Men helt klart kul att dom håller traditionen igång, även om vissa erbjudanden kanske passat mer i veckomailet än i en julkalender så är det ju tanken som räknas :)

Självklart trist att det inte var gott om business-luckor men det blev ändå en poängresa till AMS och en tur till Atén vilket jag ändå får vara nöjd med.

SAS har vært på konkursens rand, og har enda høye utgifter ifht hva de tjener per passasjer. At de allikevel velger å kjøre julekalender, selv om de taper en viss del inntekt til fordel for reklameverdien er vel ikke godt nok for den kravstore? :/ First world problems much, det var ikke gode nok tilbud i årets julekalender gitt.

Ja med tanke på omständigheterna så tyckte jag de gjorde en helt ok kalender, den tog sig ju mot slutet iallafall.

Jag tycker kalendern har haft blandade erbjudande och det är inte alla som har SAS EB för att använda dessa för optimera flygresan till max. Jag har kollegor som använder sina EB poäng till hotell nätter istället mm.

Det har varit bra erbjudande för 10000 p till en hel del destinationer, så sammanfattning har SAS EB varit helt ok.
Tx från andra program där jag är guld eller högre är man inte i närheten av vad SAS EB erbjudit oss.

När till och med jag agerar på ett erbjudande (Trygg Hansaförsäkringen) och funderade allvarligt på ett annat (trippla poäng till Aten) så kan inte julkalendern vara för dålig...

Edit: Dessutom missade jag ju London, hade varit perfekt att boka för Farnbouough ju.

Last edited:
Nä, förvisso var de första luckorna en besvikelse (vilket jag gnällde om i en tråd), men sen tog det sig faktiskt. Själv utnyttjade jag Trygg Hansa och trippla poäng till Aten. Övervägde 10000 p till London (som hade väldigt bra tillgänglighet) och 30000 p till New York (ska bränna en Amex 2-4-1 på den resan istället). 10000 p till Amsterdam och Paris är också relativ bra erbjudanden, precis som trippla poäng till Barcelona.

Just trippelpoängskampanjer är rätt bra tycker jag, till södra Europa i Plus ger över 30000 p som man kan ha riktigt roligt för, dessutom är Plus ofta billigt om man är ute i god tid.

Hade jag fått önska lite luckor så hade det varit poängrea på resor i Plus, och lucka 24 kunde få varit trippla poäng på valfri resa (i valfri klass).

Dagens erbjudande lät ju bra, fram tills att det uppdagades att det är mer eller mindre omöjligt att hitta en sådan resa under den tidsperioden. Åtminstone från Köpenhamn.

Toppen