Senaste nytt

SAS Eurobonus Julkalender 2013 Lucka 22. Trippla poäng till Aten, Venedig & Split

Friskytten

Medlem
Verkar blivit en smärre rush innan tolvslaget :rolleyes:
Slog till på ARN-ATH t/r för SEK 2209. Bör ge 26 000 poäng (EBG), d v s 8,5 öre per poäng.

Övervägde att först ARN-CPH-ATH t/r för SEK 2919, men eftersom villkoren säger "direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo." så tolkar jag det som att man i sådana fall riskerar att bli utan 3X på sträckan ARN-CPH. Om det trots allt skulle ge 32 500 poäng (EBG) så blir det ändå marginellt dyrare, 9 öre per poäng...
 

TjudöBoy

Medlem
Sent skall syndaren vakna;

Bokningen gjordes: 22 december 2013, 22:55 GMT enligt SAS Bokningsbekräftelse :p


Hmm, finns bara 1 stol kvar i + på SK1833?? Hur kan det komma sig då vi är 2 som vill sitta i min bokning?? :confused:
Läggs det månne till flera rader i + senare eller?

Ngn som funderat på trevligt hotell, det är ju en ny IHG "Big Win" PG för 2014!?
Kanske ngt att fundera på, eller "som göteborgaren sa" :)
 
Last edited:

GOTATH

Medlem
Jag är mycket sugen på att även boka 24-25 maj. Ser ut att bli ett skönt gäng som åker ner :cool: Bryr mig inte så mycket om att jag missar extrapoängen...

Jaha då vart det bokat en tripp till Aten 24/5-25/5 GOT-CPH-ATH-CPH-GOT i plus. Inte vågat säga något till ÖB hemma ännu. GOTATH lr ni andra som kan Aten, vilket hotell skall man boka in sig på ? Har Accor Plat, HH Guld, BW Diamond, CC Guld, IHG Plat Amb. Förslag emottages tacksamt. Vore kul om vi är flera på samma hotell!

Har bara bott på Sofitel vid flygplatsen som jag är nöjd med. Uppgradering och statusförmåner brukar fungera. Hilton vid Syntagma ligger mycket centralt. Radisson verkar ligga lite utanför stadskärnan.
 

palmen

Moderator
Jag är mycket sugen på att även boka 24-25 maj. Ser ut att bli ett skönt gäng som åker ner :cool: Bryr mig inte så mycket om att jag missar extrapoängen...

Tidigare år har de ibland haft alla luckor aktiva på julafton, kanske blir samma sak i år om de inte kommer med något annat "supererbjudande" :) Du kan i och för sig boka idag så du har en bokning och avboka inom 24h om det skulle visa sig vara ett bra erbjudande imorgon :).
 

fcx

Medlem
"Tyvärr" är det "bara" dubbla extrapoäng

Trippla poäng på direktlinjer innebär att ARN-ATH som normalt ger 5000p per sträcka (i Plus med ebg) nu ger 15000p. Dock får du bara räkna in 5000p som statusgrundande. Anslutningsflyg, exv GOT-ARN ger samma intjäning som vanligt, dvs ingen kampanj där.

Så här har det i vart fall funkat tidigare på motsvarande kampanjer.
 

Homer

Medlem

Flood

Medlem
Vad kul att vi blev så många den här helgen! Mina tider för att vara mer exakt:

24 maj
GOT-CPH, SK1439, 0630-0720
CPH-ATH, SK777, 0830-1245

25 maj
ATH-CPH, SK778, 1350-1605
CPH-GOT, SK1444, 1715-1805

Åker i plus. Har också med en flygtokig kollega som jag fick hetsat till lite poängsamlande. Vi kör nog ett BW- hotell.
 

Flood

Medlem
Dagens världen är liten: Åker SJ mellan Sthlm-Gbg. I sätet bredvid mitt sitter en dam och börjar plötsligt tala i telefon om svar till en kund som har bokat Aten-resa den 24 maj i julkalendern och har frågor om den dubbla poängintjäningen gäller även anslutningsflyget till CPH... :cool:

Efter att ha brottats med samvetet i 30 sekunder om man skall tillbringa resan med att tjuvlyssna efter kommande EB-godbitar presenterar jag mig i alla fall. Så det blir i alla fall en bra pratstund om programmet och vad jag skulle vilja se för förbättringar mm, samt varför och hur jag använder bc.se och lite resande i allmänhet.

Och för att inte gå helt OT: Dubbla extrapoäng gäller bara på benen till och från ATH, inte anslutningarna.
 

GOTATH

Medlem
Missar förvisso trippelpoängen, men det blev en liten bokning för mig med den 24-25 maj.
24/5:
GOT-ARN: SK152 (1F)
ARN-ATH: SK1833 (2B, enda lediga platsen i plus)
25/5
ATH-CPH: SK778 (6A, bra beläggning!)
CPH-GOT: SK1444 (3A)
 
Toppen