Senaste nytt

SAS Eurobonus Julkalender 2013 Lucka 22. Trippla poäng till Aten, Venedig & Split

Ja, då slog jag också till på en snabb MR till ATH, fram och tillbaka den 8/6. Det var den enda dagen i Juni som det fanns tillgänglighet i A-klass kvar nu, det försvann ganska fort under dagen!
Passar utmärkt eftersom mitt återkvalificeringsår börjar i Juni!

Last edited:
Jag och FruSeaPlanePilot ska göra vårt första Mileage Run tillsammans, ARN-CPH-ATH-CPH-ARN 25 maj i Plus. 12500 baspoäng och 37500 extrapoäng för 3086 kr sitter fint!

En liten tur till Venedig bokad 14-15 juni i plus för drygt 2600.

Jag skulle vilja åka till Split då jag inte varit där, men verkar inte hitta några vettiga priser i plus alls (i alla fall inte den tid då jag kan åka).

Och nu blev det lite semester i Grekland i juli... Förhoppningsvis kan jag hälsa på en vän ute i övärlden, men det återstår ju att se.

Att det ska vara så svårt att få anslutning från GOT via ARN till ATH. Hur jag än väljer så måste jag ta hotellnatt i Stockholm/Aten (eftersom min slutdestination nås med båt). Funderar dock lite på en MR. Kan bli GOT-ARN-ATH-ARN den 30/6 och sen ARN-GOT-ATH den 1/7 ;)
Edit: Äh, texten få stå kvar. Läste fel i mailet från Sas...

Och nej. Man får inte extrapoäng på direktflighten (GOT-ATH) utan endast på ARN/CPH/OSL-ATH direkt.
nih23 : Du hinner med vändande plan. Gå bara mot transfer när du kommer av. Flera här på forumet som gjort det :)

Förlåt att jag frågar. Men om jag flyger ifrån GOT. Måste jag då göra två separata bokningar? Alltså först GOT-ARN och sedan ARN-ATH? Eller räknas det att jag bokar en biljett GOT-ARN-ATH direkt via SAS hemsida? Som jag förstått det hela så är det vanliga poäng GOT-ARN och sedan går luck bonusen in på resan ifrån ARN-ATH. Vill bara vara på den säkra sidan :)

Utresa lö 7 jun 2014
14:00 - 18:40 SK1833 (bekräftad) 73G
Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Aten, Athens Int E. Venizelos
Bokningsklass: SAS Plus | Sittplats: 2A | Bagage: 2 st/pers

Hemresa sö 8 jun 2014
12:35 - 15:15 SK1834 (bekräftad) 73H
Aten, Athens Int E. Venizelos - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Bokningsklass: SAS Plus | Sittplats: 2F | Bagage: 2 st/pers

2209 SEK för 30000 poäng måste anses vara OK (räcker ToR till USA med 2-4-1). Finns en del kvar den 8:e i Plus. En hotellnatt med spa, sovmorgon och frukost är ju inte precis sämsta sättet att tillbringa en helg, speciellt inte om det finansierar sig självt :)

Förlåt att jag frågar. Men om jag flyger ifrån GOT. Måste jag då göra två separata bokningar? Alltså först GOT-ARN och sedan ARN-ATH? Eller räknas det att jag bokar en biljett GOT-ARN-ATH direkt via SAS hemsida? Som jag förstått det hela så är det vanliga poäng GOT-ARN och sedan går luck bonusen in på resan ifrån ARN-ATH. Vill bara vara på den säkra sidan :)
Funkar även via CPH.

Jag bor i Jönköping så GOT är klart närmast att starta ifrån. Ursäkta att jag var otydlig. Måste jag göra två separata bokningar? :)

Det här julgodiset var för lockande för att inte ta sig för av.

Scandinavian Airlines
SK 1833 / 07JUN Stockholm Arlanda - Athens A / Confirmed
Scandinavian Airlines
SK 1834 / 08JUN Athens - Stockholm Arlanda A / Confirmed

Toppen