Senaste nytt

SAS Eurobonus Guld

Det är ingen nödvändighet för mig att få EBG, men eftersom jag har Amex Elite, och numer även MC Premium så tänkte jag mest på om det fanns något enkelt sätt att få guldkort fastän jag inte reser så mycket med SAS just nu. (Bli mestadels bonusresor eftersom jag har mycket poäng och på dem får man väl inga nivågrundande poäng?)

Det är ingen nödvändighet för mig att få EBG, men eftersom jag har Amex Elite, och numer även MC Premium så tänkte jag mest på om det fanns något enkelt sätt att få guldkort fastän jag inte reser så mycket med SAS just nu. (Bli mestadels bonusresor eftersom jag har mycket poäng och på dem får man väl inga nivågrundande poäng?)
Du får inga poäng överhuvudtaget på bonusresor.

Istället för att åka på bonusresor, som ger inga poäng alls, kan du köpa SAS-ekonomiklassresor och sedan buda på uppgraderingar (det heter Plusgrade) med dina poäng. Har du tur går uppgraderingen igenom och du kommer att tjäna baspoäng enligt den uppgraderade klassen och du får åka i bättre kabinklass.

Du kan gå på poängresor av typ "Bästa tillgång" och delbetala en vanlig biljett med poäng. Då drar du in nivåpoäng när du flyger.

Ja, jag tror på teorin att man ska utgå ifrån sina egna behov, förutsättningar och önskemål. De senaste fem åren har jag väntat max 10 minuter i kö till security på flygplatser som har SAS Fast Track så det gör inte så mycket att jag går miste om SAS Fast Track. Jag har heller aldrig behövt boka ett SAS-flyg med mycket kort varsel eller behövt ställa mig i standby kö till något SAS-flyg så det gör inte så mycket att jag går miste om den där prioriteten man får med SAS guld/diamant. Och om man har som hobby att resa så blir det inte slöseri med tid att resa. Sedan finns det andra konkurrerande kreditkort som passar andra bättre och som har lägre avgifter.
Ja, det är uppenbart att dina prioriteringar skiljer sig avsevärt från mina och de flesta andra här.

De flesta här anser tex att det överlägset bästa kortet är AmEx elite eftersom förmånerna och intjäningen av poäng är så pass bra. Visst, köper man muffins för sina poäng är värdet kasst, men rätt använda är kickbacken rätt mycket högre än vad något annat kort erbjuder.

Jag har väldigt svårt att se till absoluta kronor och ören när det gäller småsummor. Då måste man se till någon form av pris/prestanda och då lär du ja svårt att hitta något som slår AmEx elite.

Har gått och blivit guld igår, är det något skojigt man ska göra när man kommer upp dit?
Några tips, registrera sig för olika förmåner och dylikt?

Beställa en bagagetagg på sas.se och flasha med på väskan... :) Folk vänder sig om i avgångshallen eftersom det är en goldmember som swishar förbi.
haha redan gjort, ett smart pass och ett nytt kort med.

Jag vet inte om det är så värst skojigt, men du är berättigad till status hos Avis: Status hos SAS ger status hos Avis | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jaha tror jag redan har det via Amex

Toppen