Senaste nytt

SAS Eurobonus expertsvar

jumbooze

Medlem
Skulle vilja ha en riktig förklaring om hur de har tänkt att OT ska fungera tillsammans med bekräftade uppgraderingar med poäng. Just nu vågar jag inte använda båda tjänsterna då det inte är klart vilken som har företräde.
 

Ninjamasse

Medlem
Jag la in en "bekräftad" uppdatering, vilket naturligtvis är en sanning med modfikation, och ringde sedan SAS och frågade vad som händer om jag även köper en OT-uppgradering. Inga problem sa hon. Systemen pratar med varandra och när den ena går igenom uppdateras den andra och det ska fungera smärtfritt. Mmmm det har man hört förut. Resan CPH-BKK sker nästa fredag, återkommer med info hur det går...

Jag förstod på henne som att bekräftad uppgradering kommer ske före OT.
 

jumbooze

Medlem
Jag la in en "bekräftad" uppdatering, vilket naturligtvis är en sanning med modfikation, och ringde sedan SAS och frågade vad som händer om jag även köper en OT-uppgradering. Inga problem sa hon. Systemen pratar med varandra och när den ena går igenom uppdateras den andra och det ska fungera smärtfritt. Mmmm det har man hört förut. Resan CPH-BKK sker nästa fredag, återkommer med info hur det går...

Jag förstod på henne som att bekräftad uppgradering kommer ske före OT.

Återkoppla gärna, för rekommendationen jag fick av Gold mail support och frågade hur timingen av dessa hanterades, kör på OT bara + gate poäng upgrade om OT misslyckas...
 

agehall

Medlem
Med tanke på vad successrate för förbokade uppgraderingar verkar vara så kommer jag nog att köra OT och sedan standby upgrade som backup när det behövs.
 
Toppen