Med 99,99% säkerhet kommer den fortsatt bara gälla på sas. Ser ingen anledning till att amex skulle göra om det och låta folk boka hela skyteam när man inte fick boka star alliance.flierman skrev:Jag har en 2for1 med Amex classic som gäller enbart på SAS som jag förstått det....är det samma efter skyteam kommer in eller kan jag använda den inom Skyteam? Någon som vet?Klicka för att utvidga...
Strider inte mot några regler, men kan vara så att det "inte går" om man inte bokar av och bokar på igen.Flyer722 skrev:Hur funkar det om jag bokat en resa för en person men vill lägga till en person till för samma flights? Nekas av kundtjänsten vad strider detta emot för regler? Voucher fortfarande aktiv.Klicka för att utvidga...
Kolla i SAS-appen om bokningen ligger under "mina resor", men som obetald? Då kan man ringa in och få dem att ta betalt på telefon.Mats Ottosson skrev:Jag fuckade upp, skulle boka en tor GOT -SIN med 4-2-1, valde ekonomy GOT-MUC-SIN med Lufthansa 21 jan, och hittade en Business Med Turkish 14 Febr hem. Kom ända till betalning på SAS hemsida men i hastigheten såg jag inte att SWish var förkryssat som betalning, lät tiden för betalning gå ut för jag ville betala med med Elite kort. Men sedan var det kört betalsidan kom inte upp och när jag försökte göra om bokningen fanns inte Turkish biljetterna länge kvar till min förtvivlan. Försökte ringa in men agenten hittade inget. Jag är Gold men vad hjälpte det. Några tips från er , ska jag vänta till LH ev ev släpper något i Business?? Andra råd?Eller bita ihop och boka ekonomy alla leggsen?Klicka för att utvidga...
brukar släppas efter ca 1hJannes skrev:Troligtvis är biljetterna blockade under ditt ursprunliga bokningsförsök, så det finns en bra chans att de släpps tillbaka.När? Det vet jag inte, någon annan här kanske har en känsla för när sådana platser faller tillbaka till säljkanalen?Klicka för att utvidga...
Läser man först inlägget så står det att man nu ringer vanliga support och att öppettiderna är 9-17 på vardagar.palmen skrev:ontakt till SAS Amex Voucher bokning (2-4-1 voucher)Sedan 10 December 2020 så ringer man inte längre till Tallinn utan dessa bokinngar hanteras av SAS ordinarie support.Telefonnummer: 08-797 40 40Öppettider (måndag-fredag): 9-17Klicka för att utvidga...
Finns nog en mängd svar på det.Golfkillen skrev:Läser man först inlägget så står det att man nu ringer vanliga support och att öppettiderna är 9-17 på vardagar.På SAS så står det att kundtjänst har öppet 7-19 på vardagar, 9-17 på lördagar och 9-18 på söndagar. Vad stämmer egentligen?Skall tilläggas att när jag ringde och bokade om en 2-4-1 så nämnde han att de hade öppet på helger också.Klicka för att utvidga...
Ok, så betyder att man kan ha tur och hamna hos någon som kan hantera en 2-4-1 när man ringer in under en helg, men man kan också ha otur och hamna hos någon som inte kan det.palmen skrev:Finns nog en mängd svar på det.Vissa personer hanterar inte vouchers och dessa jobbar på helgen, så även om det är öppet för kundtjänst så hanterar de inte alltid voucher bokningar.Det som står i första inlägget är bara copy paste från tidigare år, om någon vill gräva i exakt hur det ser ut nu med när 08-7974040 numret har öppet så får man gärna göra det. Det är dock inte en egen avdelning som förut som enbart hanterar dessa bokningar.Klicka för att utvidga...
Absolut, det är konsekvent inkonsekventa sas vi pratar om.Golfkillen skrev:Ok, så betyder att man kan ha tur och hamna hos någon som kan hantera en 2-4-1 när man ringer in under en helg, men man kan också ha otur och hamna hos någon som inte kan det.Klicka för att utvidga...
Det är något sådant jag också har för mig men kan tyvärr inte heller hitta/minnas vart jag läst detEmil123 skrev:Tycker jag läst att den förlängs 30 dagar eller något sånt, men minns inte var.Klicka för att utvidga...
Brukar ta max någon dagGranen skrev:Hur snabbt efter intjänad voucher finns den tillgänglig för bokning? Jag kan ännu inte se den under mina förmåner på SAS.Klicka för att utvidga...