SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

Tack för svar. I detta fall har jag ju inte tjänat in vouchern innan utan efter. Så det är därför jag funderade på om det blev annorlunda om jag samtidigt bokade om en del av resan
 
Jag har en 2for1 med Amex classic som gäller enbart på SAS som jag förstått det....är det samma efter skyteam kommer in eller kan jag använda den inom Skyteam? Någon som vet?
 
flierman skrev:Jag har en 2for1 med Amex classic som gäller enbart på SAS som jag förstått det....är det samma efter skyteam kommer in eller kan jag använda den inom Skyteam? Någon som vet?Klicka för att utvidga...
Med 99,99% säkerhet kommer den fortsatt bara gälla på sas. Ser ingen anledning till att amex skulle göra om det och låta folk boka hela skyteam när man inte fick boka star alliance.
 
Hur funkar det om jag bokat en resa för en person men vill lägga till en person till för samma flights? Nekas av kundtjänsten vad strider detta emot för regler? Voucher fortfarande aktiv.
 
Flyer722 skrev:Hur funkar det om jag bokat en resa för en person men vill lägga till en person till för samma flights? Nekas av kundtjänsten vad strider detta emot för regler? Voucher fortfarande aktiv.Klicka för att utvidga...
Strider inte mot några regler, men kan vara så att det "inte går" om man inte bokar av och bokar på igen.
 
Jag fuckade upp, skulle boka en tor GOT -SIN med 4-2-1, valde ekonomy GOT-MUC-SIN med Lufthansa 21 jan, och hittade en Business Med Turkish 14 Febr hem. Kom ända till betalning på SAS hemsida men i hastigheten såg jag inte att SWish var förkryssat som betalning, lät tiden för betalning gå ut för jag ville betala med med Elite kort. Men sedan var det kört betalsidan kom inte upp och när jag försökte göra om bokningen fanns inte Turkish biljetterna länge kvar till min förtvivlan. Försökte ringa in men agenten hittade inget. Jag är Gold men vad hjälpte det. Några tips från er , ska jag vänta till LH ev ev släpper något i Business?? Andra råd?Eller bita ihop och boka ekonomy alla leggsen?
 
Troligtvis är biljetterna blockade under ditt ursprunliga bokningsförsök, så det finns en bra chans att de släpps tillbaka.

När? Det vet jag inte, någon annan här kanske har en känsla för när sådana platser faller tillbaka till säljkanalen?
 
Mats Ottosson skrev:Jag fuckade upp, skulle boka en tor GOT -SIN med 4-2-1, valde ekonomy GOT-MUC-SIN med Lufthansa 21 jan, och hittade en Business Med Turkish 14 Febr hem. Kom ända till betalning på SAS hemsida men i hastigheten såg jag inte att SWish var förkryssat som betalning, lät tiden för betalning gå ut för jag ville betala med med Elite kort. Men sedan var det kört betalsidan kom inte upp och när jag försökte göra om bokningen fanns inte Turkish biljetterna länge kvar till min förtvivlan. Försökte ringa in men agenten hittade inget. Jag är Gold men vad hjälpte det. Några tips från er , ska jag vänta till LH ev ev släpper något i Business?? Andra råd?Eller bita ihop och boka ekonomy alla leggsen?Klicka för att utvidga...
Kolla i SAS-appen om bokningen ligger under "mina resor", men som obetald? Då kan man ringa in och få dem att ta betalt på telefon.
 
Jannes skrev:Troligtvis är biljetterna blockade under ditt ursprunliga bokningsförsök, så det finns en bra chans att de släpps tillbaka.När? Det vet jag inte, någon annan här kanske har en känsla för när sådana platser faller tillbaka till säljkanalen?Klicka för att utvidga...
brukar släppas efter ca 1h
 
Så jävla less på att IT/system ska strula. Flera olika resmål - samma problem. Och självklart finns bara 2-4-1 supporten på vardagar. Utmärkt service…
 
palmen skrev:ontakt till SAS Amex Voucher bokning (2-4-1 voucher)Sedan 10 December 2020 så ringer man inte längre till Tallinn utan dessa bokinngar hanteras av SAS ordinarie support.Telefonnummer: 08-797 40 40Öppettider (måndag-fredag): 9-17Klicka för att utvidga...
Läser man först inlägget så står det att man nu ringer vanliga support och att öppettiderna är 9-17 på vardagar.



På SAS så står det att kundtjänst har öppet 7-19 på vardagar, 9-17 på lördagar och 9-18 på söndagar. Vad stämmer egentligen?



Skall tilläggas att när jag ringde och bokade om en 2-4-1 så nämnde han att de hade öppet på helger också.
 
Golfkillen skrev:Läser man först inlägget så står det att man nu ringer vanliga support och att öppettiderna är 9-17 på vardagar.På SAS så står det att kundtjänst har öppet 7-19 på vardagar, 9-17 på lördagar och 9-18 på söndagar. Vad stämmer egentligen?Skall tilläggas att när jag ringde och bokade om en 2-4-1 så nämnde han att de hade öppet på helger också.Klicka för att utvidga...
Finns nog en mängd svar på det.

Vissa personer hanterar inte vouchers och dessa jobbar på helgen, så även om det är öppet för kundtjänst så hanterar de inte alltid voucher bokningar.



Det som står i första inlägget är bara copy paste från tidigare år, om någon vill gräva i exakt hur det ser ut nu med när 08-7974040 numret har öppet så får man gärna göra det. Det är dock inte en egen avdelning som förut som enbart hanterar dessa bokningar.
 
palmen skrev:Finns nog en mängd svar på det.Vissa personer hanterar inte vouchers och dessa jobbar på helgen, så även om det är öppet för kundtjänst så hanterar de inte alltid voucher bokningar.Det som står i första inlägget är bara copy paste från tidigare år, om någon vill gräva i exakt hur det ser ut nu med när 08-7974040 numret har öppet så får man gärna göra det. Det är dock inte en egen avdelning som förut som enbart hanterar dessa bokningar.Klicka för att utvidga...
Ok, så betyder att man kan ha tur och hamna hos någon som kan hantera en 2-4-1 när man ringer in under en helg, men man kan också ha otur och hamna hos någon som inte kan det.
 
Golfkillen skrev:Ok, så betyder att man kan ha tur och hamna hos någon som kan hantera en 2-4-1 när man ringer in under en helg, men man kan också ha otur och hamna hos någon som inte kan det.Klicka för att utvidga...
Absolut, det är konsekvent inkonsekventa sas vi pratar om.

Men rent generellt så är det inte uttalat att man hanterar det på helger, men ibland så gör folk det ändå när de ändå har kunskapen om att utföra dessa bokningar. Det är ändå positivt kan jag tycka och att man inte bara säger computer says no, även fast man har kunskapen om det.



De som biljetterar på eurobonus avdelningen jobbar dock inte helg. Men det finns ju vissa på kundtjänst som faktiskt har dessa befogenheter också.



Kontentan blir att det beror vem du kommer fram till vad som är möjligt, ibland har man tur att någon med kunskap och befogenheter jobbar utanför ordinarie tider för dessa bokningar.
 
Jag har en bokad bonusresa med voucher i september. Vouchern är utgången. Nu har hemresan blivit inställd och SAS har inte lyckats att boka om till en annan hemresa. Ringde in idag för att få tillbaka få tillbaka poäng, avgifter samt få voucherns giltighetstid förlängd ett tag. Blev förvånad när hen jag pratade med inte ville/kunde förlänga vouchern. När resan ställs in av flygbolaget (inte av mig själv) och de inte kan finna en annan resa till och från den bokade destinationen borde inte vouchern giltighetstid förlängas? Har jag missuppfattat det eller är det HUACA som gäller?
 
Hur snabbt efter intjänad voucher finns den tillgänglig för bokning? Jag kan ännu inte se den under mina förmåner på SAS.
 
Hej, fler som har problem att man inte har tillräckligt många poäng? Har en resa Europa-Japan, 165000 poäng. Jag har 165400 poäng. Bokar för två pers samt vouchern, men det går verkligen inte att gå vidare. Till saken hör att jag köpte ca 400 poäng häromdagen. Någon smidig lösning nu när kundtjänst har stängt?
 
Back
Top