double-trouble
New member
fille123 skrev:Är det uniteds hemsida som gäller för asiana och ANA tillgänglighet eller hur söker man efter de bolagen?Klicka för att utvidga...
United ska fungera bra!
fille123 skrev:Är det uniteds hemsida som gäller för asiana och ANA tillgänglighet eller hur söker man efter de bolagen?Klicka för att utvidga...
Thai har väl inte haft First på något flyg från Köpenhamn? Vilken väg åkte du till Phuket? Det är ju till och med så att de säljer en del av sin business-kabin som PE eftersom vi nordbor är så snåla.fille123 skrev:Har bokat 2-4-1 en gång innan (2016). Ringde då och bad om business från cph-hkt direkt och hkt-bkk-cph hem. Fick av någon anledning first dit och business hem? Points used - 140 000.Klicka för att utvidga...
Åkte TG 953, 21 feb 2016. CPH-HKT direkt.Golfkillen skrev:Thai har väl inte haft First på något flyg från Köpenhamn? Vilken väg åkte du till Phuket? Det är ju till och med så att de säljer en del av sin business-kabin som PE eftersom vi nordbor är så snåla.Klicka för att utvidga...
De använde First kabinen som business på 747orna från både Arlanda och CPH, hårdvaran var first men mjukvaran business.fille123 skrev:Åkte TG 953, 21 feb 2016. CPH-HKT direkt.THAI AIRWAYS INTERNAT - TG 953COPENHAGEN DK PHUKET TH 2035 1325SUN 21FEB KASTRUP PHUKET INTL 22FEBNON STOP TERMINAL 3 TERMINAL 1 DURATION 10:50RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESSON BOARD: REFRESHMENTSAIRCRAFT OWNER: TG THAI AIRWAYS INTERNATIONALEQUIPMENT: BOEING 747-400Antar vi blev uppgraderade på flygplatsen utan att märka det?!Klicka för att utvidga...
Precis som Buffy säger. Händer lite då och då att det flygs med plan som har first kabin men att den används för business resenärer och enbart business servering.Buffy skrev:De använde First kabinen som business på 747orna från både Arlanda och CPH, hårdvaran var first men mjukvaran business.Klicka för att utvidga...
Nej. Hittar du inget så finns det nog inga platser.fille123 skrev:Jag behöver inte vara inloggad för att se de bästa resultaten?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Nej. Hittar du inget så finns det nog inga platser.Klicka för att utvidga...
Nja, du får stanna max 24h00m på varje plats och stoppen får inte ligga för långt från kortaste rutten till destinationen. Stockholm-Bangkok-Tokyo bör vara ok, med max 24h i Bangkok. Men säkerligen inte Stockholm-Kapstaden-Tokyofille123 skrev:Ok, tack!Är det OK att boka multi-city på en 2-4-1 voucher?Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Nja, du får stanna max 24h00m på varje plats och stoppen får inte ligga för långt från kortaste rutten till destinationen. Stockholm-Bangkok-Tokyo bör vara ok, med max 24h i Bangkok. Men säkerligen inte Stockholm-Kapstaden-TokyoKlicka för att utvidga...
Det kallas open jaw (öppen käke) och går utmärkt med 2-4-1 awards.fille123 skrev:Ok, vill boka annan slutdestination än avreseort. CPH-HKT hem HKT-MLA.Klicka för att utvidga...
Menar du verkligen MLA (Malta)?fille123 skrev:CPH-HKT hem HKT-MLA.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Det kallas open jaw (öppen käke) och går utmärkt med 2-4-1 awards.Klicka för att utvidga...
Yes.ekf skrev:Menar du verkligen MLA (Malta)?Klicka för att utvidga...
Hyveln skrev:Hej! Har läst mycket på forumet men detta blir första inlägget. Har sedan juli haft ett sas Amex premium och kommer i december få min första voucher. Jag undrar om det är möjligt att när jag nästa år får nästa voucher använda båda samtidigt? T.ex att använda en till mig+1 barn och den andra till frun+1 barn? Eller går det bara att använda en voucher per år med premium?Klicka för att utvidga...
Du kan använda alla de vouchers du tjänat in samtidigt.Hyveln skrev:Hej! Har läst mycket på forumet men detta blir första inlägget. Har sedan juli haft ett sas Amex premium och kommer i december få min första voucher. Jag undrar om det är möjligt att när jag nästa år får nästa voucher använda båda samtidigt? T.ex att använda en till mig+1 barn och den andra till frun+1 barn? Eller går det bara att använda en voucher per år med premium?Klicka för att utvidga...
Det blir samma bokning normalt.palmen skrev:Du kan använda alla de vouchers du tjänat in samtidigt.Lite osäker på om det blir två bokningar eller om det går att få allt i samma bokning men det borde gå kan jag tycka.Klicka för att utvidga...
Hyveln skrev:Hej! Har läst mycket på forumet men detta blir första inlägget. Har sedan juli haft ett sas Amex premium och kommer i december få min första voucher. Jag undrar om det är möjligt att när jag nästa år får nästa voucher använda båda samtidigt? T.ex att använda en till mig+1 barn och den andra till frun+1 barn? Eller går det bara att använda en voucher per år med premium?Klicka för att utvidga...
Zniper skrev:Blev väldigt osäker nu men är det inte så att den voucher du får nu i Dec måste du boka med innan årsskiftet? Du behöver inte resa iår men ev så måste du som sagt boka med den innan årsskiftet så den inte brinner inne.Klicka för att utvidga...