Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är det som gör mig så besviken, att SAS kundtjänst säger samma sak:
"Du behöver åka via samma zone på både ut och hemresan, ändrar du så du reser via Peking på utresan så kommer det att fungera att åka via Peking på hemresan också. Men har du kvar utresan via Bangkok så behöver du åka via den zonen hem också "South East Asia"."

Jag söker inspiration för en solresa i juli, ca 7-10 dagar. Har 2-4-1 voucher(s) och en hel del EB-poäng. Är resvägen smidig så åker jag gärna "långt".

Är tacksam för tips!

Maldiverna kanske? Finns platser med Turkish Airlines via Istanbul tex 4-15/7, med en liten omväg till Oslo på hemresan. Business Class kostar 120000 Eurobonuspoäng eftersom det ingår i Indien-zonen. Sök lite på ANA och United så hittar du nog fler datum. Lycka till!

Maldiverna kanske? Finns platser med Turkish Airlines via Istanbul tex 4-15/7, med en liten omväg till Oslo på hemresan. Business Class kostar 120000 Eurobonuspoäng eftersom det ingår i Indien-zonen. Sök lite på ANA och United så hittar du nog fler datum. Lycka till!
Stort tack för tips! Har hittat två datum (Saver Award med TK via IST) som skulle kunna funka. Vet du ungefär vilka skatter kan man räkna med? Är inte så haj på ITA Matrix... :)

Attachments

• itamatrix.png
    itamatrix.png
    100,9 KB · Visningar: 307
Stort tack för tips! Har hittat två datum (Saver Award med TK via IST) som skulle kunna funka. Vet du ungefär vilka skatter kan man räkna med? Är inte så haj på ITA Matrix... :)

Att platserna finns som "Saver Award" på United innebär dock inte att de garanterat finns när du ringer bokningen i Tallin, med oftast gör de det. Det kan vara värt att kolla på ANA också, finns de där också kan du vara ganska säker på att kunna boka dem.

Stort tack för tips och vägledning, @perhording och @Dr. Miles.

Ett litet hyll till mig också som inte vilade på hanen, utan slog till. Nu ska bara allt annat lösa sig också...
Skatterna blev förresten exakt enligt uträkning, och jag har nu fått allt bekräftat på mailen också.

En sak slog mig dock nyss - jag har två outnyttjade vouchers från 2014, men har också hunnit få den första i år. Borde jag ha dubbelkollat att de förstod att applicera rätt voucher eller sker det med automatik? Kan man dubbelkolla sånt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen