Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem är egentligen ansvarig för dessa 2-4-1 bokningar om något går snett?
Ringer man Amex så säger dom att det är SAS och ringer man SAS så säger dom att det är AMEX.
Jag har nämligen lite problem med min bokning minst sagt, en av flighterna har försvunnit! Och jag blir skickad mellan dom bägge.
Är tämligen säker på att det är SAS och ingen annan som ställer ut biljetterna i alla fall. Det står ju i min bokningsbekräftelse som jag har.
Men vem borde fixa problemet om nu ett sådant uppstår?

Vem är egentligen ansvarig för dessa 2-4-1 bokningar om något går snett?
Ringer man Amex så säger dom att det är SAS och ringer man SAS så säger dom att det är AMEX.
Jag har nämligen lite problem med min bokning minst sagt, en av flighterna har försvunnit! Och jag blir skickad mellan dom bägge.
Är tämligen säker på att det är SAS och ingen annan som ställer ut biljetterna i alla fall. Det står ju i min bokningsbekräftelse som jag har.
Men vem borde fixa problemet om nu ett sådant uppstår?

Har du provat Tallin? dvs. numret man ringer när man bokar med 2-4-1

Har du provat Tallin? dvs. numret man ringer när man bokar med 2-4-1
Yes, dom kan ju bara konstatera att det gått fel och att biljetterna inte länge finns tillgängliga.
Och det är ju troligen helt sant att dom inte kan göra något åt detta. Finns biljetterna inte så kan dom ju inte boka.
Hur som helst.
Tänkte låta AMEX & SAS få en ärlig chans att reda ut detta på måndag när det finns lite mer personal på plats igen innan jag tar fram den stora sågen och sågar vid fotknölarna! ;)

Yes, dom kan ju bara konstatera att det gått fel och att biljetterna inte länge finns tillgängliga.
Och det är ju troligen helt sant att dom inte kan göra något åt detta. Finns biljetterna inte så kan dom ju inte boka.
Hur som helst.
Tänkte låta AMEX & SAS få en ärlig chans att reda ut detta på måndag när det finns lite mer personal på plats igen innan jag tar fram den stora sågen och sågar vid fotknölarna! ;)

Skulle du kunna berätta vad som gått fel? :p edit: alltså mer specifikt

Skulle du kunna berätta vad som gått fel? :p edit: alltså mer specifikt
mmm.. ja och nej... :) Tänkte att dom skulle få en chans att rätta till detta innan jag talar negativt om någon! Men utan att vara negativ så kan jag ju såklart berätta.

Det som har skett är att betalningen av skatterna inte gick igenom (fråga mig inte varför) och så avbokades ett av flygen i bokningen utan att jag fick reda på något om detta. Jag såg det nu på eftermiddagen av en slump.
Utställda biljetter har jag i min mailbox dock.

Frågan var egentligen bara vem det är som ansvarar för bokningen. Är det SAS eller är det AMEX?
Fast det underlättar väl om man vet lite mer ja.

Det är givetvis SAS som har ansvaret för bokningen. AmEx har inget med den delen att göra. MEN, som @miramax påpekar, det vore bra att veta vad som gått snett. Presenterar du fakta i frågan så är det ju inte att tala negativt om någon. Den stora frågan blir dock om du har fått biljettnummer för de flighter som nu är försvunna.

Ser inget biljettnummer nu när jag synar min confirmation (mailet).
Bokningsnummer och confirmed har jag, men det är väl en klen tröst.
Jag känner mig hyfsat blåst för tillfället oavsett!
Bokat semester för hela familjen, hotell, hyrbil etc.

mmm.. ja och nej... :) Tänkte att dom skulle få en chans att rätta till detta innan jag talar negativt om någon! Men utan att vara negativ så kan jag ju såklart berätta.

Det som har skett är att betalningen av skatterna inte gick igenom (fråga mig inte varför) och så avbokades ett av flygen i bokningen utan att jag fick reda på något om detta. Jag såg det nu på eftermiddagen av en slump.
Utställda biljetter har jag i min mailbox dock.

Frågan var egentligen bara vem det är som ansvarar för bokningen. Är det SAS eller är det AMEX?
Fast det underlättar väl om man vet lite mer ja.

Det hände för mig också för 2 år sedan, upptäckte det av en slump när jag kontaktade SAS för att välja platser.

Ser inget biljettnummer nu när jag synar min confirmation (mailet).
Bokningsnummer och confirmed har jag, men det är väl en klen tröst.
Jag känner mig hyfsat blåst för tillfället oavsett!
Bokat semester för hela familjen, hotell, hyrbil etc.

Tyvärr är inte bokningsreferens något att hänga i julgranen. Det får man i princip så fort man börjar plocka flighter till en bokning. Det är biljettnummer som är det viktiga. Utan dessa har du inga biljetter och det troligaste är att något gick snett vid biljetteringen och det ledde till att din bokning tajmade ut och flighterna släpptes.

Det du bör göra, är att kontakta SAS och försöka få reda på varför biljetterna inte biljetterades. Det måste de kunna ta reda på tycker jag. I grund och botten är det ditt ansvar att kontrollera att du fått din bokning biljetterad, men beroende på varför bokningen inte slutfördes så kan man nog hävda att SAS har ett visst ansvar de också.

Oavsett så tror jag tyvärr att du har en tuff förhandling framför dig. Om det inte finns awardstolar så kommer nog SAS att benhårt neka dig att få tillbaka dina platser. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen