Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvärtom, att det finns plats MAD-BRU och BRU-ARN men inte MAD-BRU-ARN.
Sökte du varje segment för sig eller med connection?
Testa routing via VIE, ZRH, MUC, FRA tex. Kanske även att ett antal mindre flygplatser så som exempelvis DUS, HAM eller GVA kan ge resultat.
Jag sökte med connection. OK, då ska söka varje segment var för sig istället. Tack för hjälpen och tipsen!

Jag har bokat denna rutt 30 augusti:

SK1527 Stockholm - London 20:00
AV1221 London - Bogota 22:40
AV131 Bogota - Lima 0534

Hemresa 16 september:

AV130 Lima - Bogota 21:50
UA1069 Bogota- Newark 08:48
SK904 Newark - Stockholm 17:20

Jag ska dock vidare till Iquitos och jag vet att det finns en bonusresa 31 augusti men jag får inte boka den pga för många transfers. Hur gör andra i tråden för att kolla alternativa resvägar?

Jag har bokat denna rutt 30 augusti:

SK1527 Stockholm - London 20:00
AV1221 London - Bogota 22:40
AV131 Bogota - Lima 0534

Hemresa 16 september:

AV130 Lima - Bogota 21:50
UA1069 Bogota- Newark 08:48
SK904 Newark - Stockholm 17:20

Jag ska dock vidare till Iquitos och jag vet att det finns en bonusresa 31 augusti men jag får inte boka den pga för många transfers. Hur gör andra i tråden för att kolla alternativa resvägar?
Använd awardnexus.com

Är i färd att försöka boka min första 2-4-1. Vet någon om det går att boka UT ARN-FRA-SEA på utresa och hem YVR-YYX-FRA-ARN?
Enligt Awardnexus får jag fram de alternativen om jag vill åka till Seattle men hem från Vancouver. Min fråga till er är således om detta stämmer - är det OK boka award så och att åka hem från annan stad än den man åker till på utresan?

Ska göra min första 2-4-1 bokning och min fråga är om jag kan göra denna bokningen?
CPH-FRA-TYO-SIN eller BKK?
Hem tänkte jag BKK-FRA-CPH och hoppas jag kan få firstclass på hela resan:)
Hoppas jag skrivit på rätt ställe.
Tackar för hjälpen

Ska göra min första 2-4-1 bokning och min fråga är om jag kan göra denna bokningen?
CPH-FRA-TYO-SIN eller BKK?
Hem tänkte jag BKK-FRA-CPH och hoppas jag kan få firstclass på hela resan:)
Hoppas jag skrivit på rätt ställe.
Tackar för hjälpen

Den där resan är ett gränsfall. Att åka till TYO och vidare till SIN är tillåtet enligt zonreglerna, men det kan räknas som back tracking (enligt back tracking-reglerna som SAS vägrar att publicera). Tyvärr måste du nog prova och se om du får ja eller nej vid bokningen.

Hemresan ska vara helt OK. Vill du åka First hem med Lufthansa måste du tänka på 14-dagarsregeln med Lufthansa. Tänker du åka Thai så är det inget problem.

map.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen