Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är MCT i Sydney?
Vanligtvis Minimum Connection Time (MCT) i Sydney är en timme för utrikes-utrikes men du byter mellan THAI (TG) och Air New Zealand (NZ) därför MCT är 1,5 timme.
Kod:
Minimum Connect Times

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE    .30  1.00  1.15  1.00
OFFLINE   .30  1.00  1.15  1.00
** OR * ARE ALL
**-NZ DI  1.30 TRM 2  - 1  
**-NZ II  1.30

Har för mig att det gick att boka en SAS Award mellan Asien och USA till ett förmånligt pris. Hittar just nu inget på sas.se, SAS kundtjänst säger att det går inte att göra på EN award. Vem har rätt? Exempel: NRT-CPH(stopover)-EWR

Har för mig att det gick att boka en SAS Award mellan Asien och USA till ett förmånligt pris. Hittar just nu inget på sas.se, SAS kundtjänst säger att det går inte att göra på EN award. Vem har rätt? Exempel: NRT-CPH(stopover)-EWR

Hmm, man verkar faktiskt ha gjort om poängtabellen

2015_10_20_22.22.14.png

SAS award mellan Asien och USA (via Norden) fanns i listan förut men det finns inte längre.

Det här är så här SAS award chart såg ut i 2013.
Screenshot20151020_01.png

EuroBonus partners - Spend your points on our airline partners - SAS

och det här är dagens SAS award chart.
SAS points charts - SAS

Någon som vet om det är OK att ha två ben i USA. T.ex. CPH-IAD-EWR-CHS och om svaret är Ja, kostar det ytterligare 10k poäng per person för det extra benet? (lite dåligt exempel iom att man kan flyga CPH-EWR direkt men ni förstår vad jag syftar på :) )

Någon som vet om det är OK att ha två ben i USA. T.ex. CPH-IAD-EWR-CHS och om svaret är Ja, kostar det ytterligare 10k poäng per person för det extra benet? (lite dåligt exempel iom att man kan flyga CPH-EWR direkt men ni förstår vad jag syftar på :) )
Det ska inte vara några problem att ha två ben inom USA om destinationen är USA så länge man håller sig inom ramarna för "närmsta vägen". Att flyga CPH-IAD-EWR-CHS kan dock räknas som backtracking mellan IAD-EWR i och med att du flyger "bakåt" mot vad som är närmsta vägen. Det är dock något som jag tror kan vara ok i och med att det är en kort backtracking. Hade varit skillnad om du ville åka CPH-EWR-SFO-CHS, det hade man definitivt sagt nej till (om man följer reglerna).

Någon som vet om båda resenärerna måste åka på exakt samma legs när man använder 2-4-1? Vi ska antagligen flyga ARN-LIS-GIG men jag tror jag kommer ha färre flygningar nästa år och vill därför betala för mig själv på sträckan ARN-LIS (intjäning av baspoäng för att bevara guldstatus) men ser inte samma behov för resesällskapet. Eftersom poängkostnaden är densamma oavsett sträckan LIS-GIG eller ARN-LIS-GIG borde flygbolagen tjäna på upplägget, men principer väger ju ibland tyngre.

Någon som vet om båda resenärerna måste åka på exakt samma legs när man använder 2-4-1? Vi ska antagligen flyga ARN-LIS-GIG men jag tror jag kommer ha färre flygningar nästa år och vill därför betala för mig själv på sträckan ARN-LIS (intjäning av baspoäng för att bevara guldstatus) men ser inte samma behov för resesällskapet. Eftersom poängkostnaden är densamma oavsett sträckan LIS-GIG eller ARN-LIS-GIG borde flygbolagen tjäna på upplägget, men principer väger ju ibland tyngre.
Du måste boka samma flight och datum för båda personer hela resan om du vill använda Amex 2-4-1 voucher.
Sedan är det en annan sak om en person hoppar av i mitten av resan, men i så fall resten av resan kommer att bli annullerad för den personen.

Du måste boka samma flight och datum för båda personer hela resan om du vill använda Amex 2-4-1 voucher.
Sedan är det en annan sak om en person hoppar av i mitten av resan, men i så fall resten av resan kommer att bli annullerad för den personen.

Tack för svaret. Misstänkte nästan det. Får försöka hitta en ledig helg att lägga på en resa istället - borde inte vara alltför svårt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen