Så här ser felmeddelandet ut när man försöker använda voucher.
Det går ju att boka utan och be de lägga på den efteråt, men det är ju inte säkert en agent klarar det heller.
Visa bifogad bild 163266
Nope, det problemet har jag brottats med sedan i lördags gällande ena bokningen och satt säkert i 3h i telefon igår för att försöka få till det, men det skets sig. Hem skulle kontakta IT-supporten och ringa tillbaka igår vid 16-tiden. Ingen ringde! Hann prata med ytterligare en kille strax innan kl 17:00 och blev satt på
hold väldigt länge och när han väl återvände så hörde jag ett halvt ord och sedan blev det knäpptyst. Samtalet bröts några minuter senare.
Nytt försök idag efter en ca 30 min i kö som EBG när jag ringde in 8:35 så det var väl okej med tanke på att Amex-delen ska öppna kl 9:00.
Samma problem idag att applicera feederflighten från AMS och voucher. Skulle kontakta IT-avdelningen och ringa om 6min (väldigt exakt tidsangivelse!). Jag har ännu inte fått något samtal nu 8h senare!
Hann prata med ytterligare en person (första svensktalande) som konstaterade att det är married segment (vilket jag läst mig till här redan) och helt kört att få lägga till de KLM-flighter som finns sökbara nu. Får hoppas på SAS.
Avbokade resan till Tokyo och bokade om allt på nätet med en hemresa 2,5 dygn senare och en mardröm som layover i Paris på över 12. Klickade i mina vouchers med utgångsdatum 31/12, men systemet tog 31/3 ändå. Är stört omöjligt att få till.
Så simman av allt dravel är att det gick bra att boka två resor med vouchers vid lunchtid online idag.
Min första bokning i lördags har jag ej fått några biljetter för men vi samtal ikväll så sa de att den var biljetternas och jag fick ”datatext”-utskriften som man brukar få innan man slut för en awardbokning. Har e-ticketnummer så då borde det väl vara okej?