Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Kombinationen av att en massa vouchers förlängdes till 31/3 och att tillgänglighet med AF/KLM öppnades upp kanske kan vara en del av förklaringen. Lyckades komma fram relativt snabbt (läs: inom 20 min) i fredags vid lunch och är glad att jag inte behövt ringa någon fler gång sedan dess.

Så här ser felmeddelandet ut när man försöker använda voucher.
Det går ju att boka utan och be de lägga på den efteråt, men det är ju inte säkert en agent klarar det heller.
1741706336400.png

Kanske nya Skyteam-begränsningen nu med AF/KLM-släppet, alla 2-4-1 måste ringas in. Blir lite som förut ändå :)

Så här ser felmeddelandet ut när man försöker använda voucher.
Det går ju att boka utan och be de lägga på den efteråt, men det är ju inte säkert en agent klarar det heller.
Visa bifogad bild 163266
Nope, det problemet har jag brottats med sedan i lördags gällande ena bokningen och satt säkert i 3h i telefon igår för att försöka få till det, men det skets sig. Hem skulle kontakta IT-supporten och ringa tillbaka igår vid 16-tiden. Ingen ringde! Hann prata med ytterligare en kille strax innan kl 17:00 och blev satt på hold väldigt länge och när han väl återvände så hörde jag ett halvt ord och sedan blev det knäpptyst. Samtalet bröts några minuter senare.

Nytt försök idag efter en ca 30 min i kö som EBG när jag ringde in 8:35 så det var väl okej med tanke på att Amex-delen ska öppna kl 9:00.

Samma problem idag att applicera feederflighten från AMS och voucher. Skulle kontakta IT-avdelningen och ringa om 6min (väldigt exakt tidsangivelse!). Jag har ännu inte fått något samtal nu 8h senare!

Hann prata med ytterligare en person (första svensktalande) som konstaterade att det är married segment (vilket jag läst mig till här redan) och helt kört att få lägga till de KLM-flighter som finns sökbara nu. Får hoppas på SAS.

Avbokade resan till Tokyo och bokade om allt på nätet med en hemresa 2,5 dygn senare och en mardröm som layover i Paris på över 12. Klickade i mina vouchers med utgångsdatum 31/12, men systemet tog 31/3 ändå. Är stört omöjligt att få till.

Så simman av allt dravel är att det gick bra att boka två resor med vouchers vid lunchtid online idag.

Min första bokning i lördags har jag ej fått några biljetter för men vi samtal ikväll så sa de att den var biljetternas och jag fick ”datatext”-utskriften som man brukar få innan man slut för en awardbokning. Har e-ticketnummer så då borde det väl vara okej?

Hade samma fel gång på gång i söndags. Fick boka online utan voucher och sedan ringa in måndag morgon för att applicera och få tillbaka hälften av poängen.
Skönt att höra att det går att göra åtminstone, blir väl så jag får boka om inte annat.

Hade snarlikt problem i måndags. Bokade dottern och frugan med en voucher utan problem men när jag skulle göra exakt samma bokning till mig själv fem minuter senare fick jag felmeddelande. Bokade utan voucher och ringde in och kundtjänsten löste det på fem minuter.

Hade snarlikt problem i måndags. Bokade dottern och frugan med en voucher utan problem men när jag skulle göra exakt samma bokning till mig själv fem minuter senare fick jag felmeddelande. Bokade utan voucher och ringde in och kundtjänsten löste det på fem minuter.
Hade en närmast identisk upplevelse i lördags då jag bokade mig och dottern cdg-ptp med en 241 voucher. När jag skulle boka frun på nästa voucher fick jag felmeddelande och uppmaning att ringa in. Högt stresspåslag att det skulle ta lång tid, eller att fruns biljett skulle hinna försvinna. Kom fram efter 5-10 minuters väntetid till en superskarp agent (Kalle, Olle, minns inte...).
Han fixade den sista bokningen omgående och jag fick biljetten på Email under tiden vi snackade. Var helt förvånad efter allt jag läst om långa väntetider och behov av HUACA. Dubbelkollar bara här nu, om jag fått 117-biljettnummer för alla resenärer och tex kunnat seata oss i Air France appen så är väl allt ok?
Dock har jag insett att feeder flights cph-cdg kan komma att bli ett problem pga married segments. Hur cool kan man vara och vänta på att det skall dyka upp 3 Plus biljetter med SAS tror expertisen? Vår avresa från cdg är 23/12 och hemresa 1/1-26.

Hur lång tid brukar det ta nuförtiden att få tillbaka poäng och vouchern efter avbokning? Avbokning gick genom idag runt 10.30. Agenten sa att jag skulle få tillbaka poäng och vouchern senast imorgon (24 timmar). Problemet är att jag vill boka en ny resa som avgår nu på söndag. Det betyder att jag måste boka idag. Och jag har inte tillräckligt poäng eller en voucher för att boka bara utresan heller.

Verkar vara riktigt långsam handläggning. Jag gjorde avbokning i måndags och har inte fått voucher eller poäng tillbaka än. Ringt både igår och idag och bara blivit hänvisad till att återbetalning pågår och att ärendet är 'eskalerat'. Vet inte hur mycket man orkar kriga med huaca. Har lite liknande situation som dig att jag vill få igenom en bokning snarast.

Toppen