Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

Fredah

Medlem
Omedelbart, det är helt digitalt. Du kommer få ett brev också men det är endast en bekräftelse.
Mer eller mindre omedelbart, min erfarenhet är ett par dagar eller så men det kan ju bero på helg eller att transaktionerna ska bokföras helt innan den triggas. Man ser det under wallet i SAS appen.
 

JKS

Medlem
Någon som har tips på hur jag bokar 6 pers till mellersta/södra Afrika över jul/nyår med 3 vouchers? På awardhacks hittar jag en del resor tex 2 i C och 4 i Economy men på SAS hemsida hittar jag då ofta 2+3.
 

LPC123

Medlem
Någon som har tips på hur jag bokar 6 pers till mellersta/södra Afrika över jul/nyår med 3 vouchers? På awardhacks hittar jag en del resor tex 2 i C och 4 i Economy men på SAS hemsida hittar jag då ofta 2+3.
Blir till att ringa in och boka det som finns. 6p är alltid svårt att få till i C men kan gå
 

FilipJ

Medlem
Hej,
Jag har bokat en 2-4-1 tillsammans med en vän.
Nu har jag fått förhinder och kommer inte kunna åka med på resan (vi är ett stort gäng) och vill därför boka av mina biljett men att min kompis biljett är kvar. Går det så att jag får tillbaka poängen + skatter för min biljett (helt ok med ombokningsavgift osv såklart)?

Bonusfråga: Det är en kompis som inte bokat flyg än. Kan jag skriva över min biljett till honom? Har förstått att det inte går att byta namn på en *A-biljett, men eftersom den är avbokningsbar så kanske de går att lösa ändå? Vad gäller? Alla poäng och voucher är fortsatt giltiga.
Det är Star Alliance-bokning med Thai Airways och Turkish.
Du kan definitivt inte "skriva över biljetten", eftersom du (mycket riktigt redan visste) inte kan ändra namn. Det enda sättet är att boka ny biljett på annan kompis.
Om du kan avboka din resa men att kompis 1 har kvar sin biljett får jag låta vara osagt. Ring in och försök. Rekommenderar att du spelar in samtalet ifall något inte blir som de lovar under samtalet.
 
Du kan definitivt inte "skriva över biljetten", eftersom du (mycket riktigt redan visste) inte kan ändra namn. Det enda sättet är att boka ny biljett på annan kompis.
Om du kan avboka din resa men att kompis 1 har kvar sin biljett får jag låta vara osagt. Ring in och försök. Rekommenderar att du spelar in samtalet ifall något inte blir som de lovar under samtalet.

Vad hjälper det att spela in samtalet ifall det inte blir som de har lovat? Svårt att ta det vidare ifall SAS gör fel.
 

FilipJ

Medlem
Vad hjälper det att spela in samtalet ifall det inte blir som de har lovat? Svårt att ta det vidare ifall SAS gör fel.
Jag säger inte att det nödvändigtvis hjälper, men om man driver det vidare för att man har rätt och därför försöker få rätt, så stjälper det knappast.
 

LPC123

Medlem
Jo det är jag med på. Men diskrepensen mellan fynden på awardhacks och vad jag hittar på SAS hemsida - någon som har tips hur man hanterar det??
Vissa har rapporterat om ghostplatser som inte går att boka. Har för mig att det varit på Ethiopian? Kanske är det som dyker upp?
 

ucce

Medlem
Hej!
Ber om ursäkt om detta avhandlats redan, men vet någon om man kan applicera vouchers i efterhand om man samtidigt gör en ombokning av ena sträckan? Eller måste hela bokningen avbokas?

Har en bokning för 4 med utresa i ekonomi som jag gärna kan ändra för det finns platser på närliggande dagar, men hemresan i business riskerar jag ogärna att boka av.
 

Jannes

Medlem
Voucher han appliceras i efterhand, men jag har förstått att man måste ha tjänat in vouchern reda innan resan ursprungligen bokats.
Hur noggrannt det kollas vet jag dock inte, och tror jag hört rykten om att några lyckats applicera även nya vouchers.
 
Toppen