Vi har en bokning med Swiss till Tokyo (ARN-ZRH-NRT) T/R i januari där ena benet på utresan (ZRH-NRT) har skjutits framåt i tiden en dag men där matarflygningen är oförändrad, vilket innebär ca 26h i Zürich. Jag ringde SAS om detta och hade kollat att det fanns tillgång på matarflygningen en dag senare så att det matchar. Agenten sa att "jag ser att det finns tillgänglighet men tyvärr kan jag inte ändra enbart matarflygningen, utan då måste hela resan bokas om". Stämmer detta så är det bara att acceptera, men jag undrar om ni har någon koll på detta? Vi är 6 personer som åker så det är inte läge att boka om hela resan. Ett annat alternativ är att ringa Swiss, men jag tvivlar på att de kommer att ändra något då det är SAS som ställt ut biljetten. Konstigt att inte matarflygningen "hängde med" en dag framåt då långa benet ändrades kan jag tycka.. Agenten sa även att "du kan ju höra med Swiss om möjlighet till kompensation för övernattningen som blir i Zürich" men är även tveksam till att det går att lösa..? Är det bara att gilla läget eller finns det några möjligheter här?