Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår inte ditt tankesätt, hur ska du få till en namnändring på Star Alliance biljett utan att avboka och boka om (i mån av plats)?

Inser att jag var lite otydlig. Det förutsätter två personer i bokningen och att man vill göra namnbyte på en person.

1. Man gör en ändring från 2 personer till 1 person.

2. Man gör en ändring från 1 person till 2 personer.

Inser att jag var lite otydlig. Det förutsätter två personer i bokningen och att man vill göra namnbyte på en person.

1. Man gör en ändring från 2 personer till 1 person.

2. Man gör en ändring från 1 person till 2 personer.
Förstår inte hur du tänker, men om du minskar 2 bokade platser till 1 så kan du bara välja att ta bort den enda personen, inte ändra till någon ny.
Samma sak om du ska ändra en bokning för 1 till 2 då kan du bara ange namnet på den andra, inte ändra nr 1.

Förstår inte hur du tänker, men om du minskar 2 bokade platser till 1 så kan du bara välja att ta bort den enda personen, inte ändra till någon ny.
Samma sak om du ska ändra en bokning för 1 till 2 då kan du bara ange namnet på den andra, inte ändra nr 1.

OK nu ska jag vara övertydlig.

CoooC och MrX ska resa och bokar en award. Senare innan avresa visar det sig att MrX inte kan resa och därför vill CoooC ta med MrY istället.

CoooC gör en ändring och tar bort MrX från bokningen.

CoooC gör en till ändring och lägger till MrY i bokningen.

Det borde bli billigare än att avboka hela resan och boka en helt ny. Dessutom riskerar jag inte att tappa min biljett om platserna inte återgår till inventory.

OK nu ska jag vara övertydlig.

CoooC och MrX ska resa och bokar en award. Senare innan avresa visar det sig att MrX inte kan resa och därför vill CoooC ta med MrY istället.

CoooC gör en ändring och tar bort MrX från bokningen.

CoooC gör en till ändring och lägger till MrY i bokningen.

Det borde bli billigare än att avboka hela resan och boka en helt ny. Dessutom riskerar jag inte att tappa min biljett om platserna inte återgår till inventory.
Ja du vill avboka person nr 2 och sen lägga på nr 2 igen, ja det kan funka, förutsatt att den biljetten kommer tillbaka, inte säkert och är lite risky...

Jag har alltid fått svaret av SAS (oberoende om det är AMEX 2-4-1 Star alliance eller vanlig Revenue-bokning) att jag kan avboka, men inte lägga till en person på befintlig bokning/PNR. Samma besked när problemet uppstått med andra flygbolag, t.e.x. LH och BA. Har blivit ombedd att göra en till bokning med nytt PNR för tillkommande passagerare. SAS har sedan erbjudit sig att länka dem (en manuell anmärkning i systemet). Vill jag nödvändigtvis ha samtliga på samma PNR har hela den ursprungliga bokningen fått avbokas och jag har fått göra en ny, vilket som, sägs ovan, är riskfyllt. Dessutom blir det ju oftast en liten avgift....

Har letat men inte hittat info, går det att lägga till en voucher på en bokning i efterhand? Har problem med mina vouchers då en ännu inte är synlig i SAS system.

En annan fråga för att bekräfta, fick ringa in och göra en bokning då hela resan inte visades online. Hittade dock alla ben för sig, Agenten kunde dock göra bokningen men lade in avgift 375kr x2 för detta. Det ska väl inte kosta något om det inte går att göra bokningen online? Stämmer det också att utbetalningarna ex felaktig avgift och ändrade skatter/avgifter får man först tillbaka efter slutförd resa?

Har letat men inte hittat info, går det att lägga till en voucher på en bokning i efterhand? Har problem med mina vouchers då en ännu inte är synlig i SAS system.
Mig veterligen så går det att lägga till en voucher i efterhand så länge du hade vouchern vid tillfället du bokade resan. Jag har lagt till vouchers i efterhand flera ggr och det har gått bra.

Kanske en helt pantad fråga, men om jag vill ändra en 2-4-1 *A bokning för att lägga till en open jaw retur med platser som troligtvis kommer släppas på en lördag eller söndag, hur går man bäst till väga då? Telefonbokningen är ju stängd på helgerna?
Boka online och senare slå ihop dem? Har poäng och vouchers så det ska gå att göra så.

En stilla undran då det är första gången jag tänker använda vouchern 2-4-1. Vi är fyra personer 2 vuxna och ”två barn”, 17 resp 19 år.
Jag har 62000 poäng. Resan kostar 18000 p/ person. Så om jag förstår saken rätt så måste jag ringa till kundtjänst för att få säg min å frugans för 9000 p var (2-4-1) och sen lägga till de andra för 18000 styck. Dvs totalt 45000 p?
Tack för input
Mvh

En stilla undran då det är första gången jag tänker använda vouchern 2-4-1. Vi är fyra personer 2 vuxna och ”två barn”, 17 resp 19 år.
Jag har 62000 poäng. Resan kostar 18000 p/ person. Så om jag förstår saken rätt så måste jag ringa till kundtjänst för att få säg min å frugans för 9000 p var (2-4-1) och sen lägga till de andra för 18000 styck. Dvs totalt 45000 p?
Tack för input
Mvh
Hej
Ja det stämmer, men dock blir väll priset 54000p för alla 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen