Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Fick idag sms från SAS om en ändring på vår resa till Bangkok i Juni. Vi har blivit ombokade till en senare avgång på första flyget på utresan.
Vi hinner fortfarande med vårt anslutningsflyg, men får nu endast 50 min i Zurich.
Om det finns alternativ att ta oss dit tidigare på dagen har vi då rätt till ombokning och slipper vi i så fall betala ändringsavgiften?
Det går säkert att ändra även om SAS inte behöver göra någon ändring i detta fall då er avresa fortfarande är samma tid.
Då ni bokat en bonusresa är ni utelämnade till att det finns bonusplatser på de flighter ni vill boka om till oavsett vad. 50 minuter är gott om tid om allt är i tid i Zurich.
 

Gizmo79

Medlem
Det går säkert att ändra även om SAS inte behöver göra någon ändring i detta fall då er avresa fortfarande är samma tid.
Då ni bokat en bonusresa är ni utelämnade till att det finns bonusplatser på de flighter ni vill boka om till oavsett vad. 50 minuter är gott om tid om allt är i tid i Zurich.

Det var väl mest att vi (jag) såg fram mot lite tid i Zurich då jag inte varit där tidigare, men går det inte att ändra så skall vi inte klaga alltför mycket utan man får vara tacksam så länge man har en resa som fungerar.
 

fred80

Medlem
Lyckades i dag boka om utan kostnad min Kanada resa i början av februari till april med en AMEX voucher som gick ut den 31/12-21. Tyvärr så hittade agenten ingen resa från Zurich-Arlanda, trots att SAS egna sökning visade att det fans platser och även om jag gav flight nummer och allt så lyckades hon inte. Men glad att jag lyckads boka om. Hem från Zurich kan man ju alltid lösa på något sätt.
 

aruba1

Medlem
Lyckades i dag boka om utan kostnad min Kanada resa i början av februari till april med en AMEX voucher som gick ut den 31/12-21. Tyvärr så hittade agenten ingen resa från Zurich-Arlanda, trots att SAS egna sökning visade att det fans platser och även om jag gav flight nummer och allt så lyckades hon inte. Men glad att jag lyckads boka om. Hem från Zurich kan man ju alltid lösa på något sätt.
Du hade tur om det inte var så att någon flight var inställd? Agenten gjorde fel och det är inget man kan räkna med att så sker nästa gång. Undantaget att boka om med utgångna vouchers gäller till och med 31/3 just nu och omfattar enbart resor mot Asien. Vad gäller ändringsavgiften på awardbokningar är det sedan ett bra tag tillbaka borttaget pga pandemin.
 
Last edited:

fred80

Medlem
Du hade tur om det inte var så att någon flight var inställd? Agenten gjorde fel och det är inget man kan räkna med att så sker nästa gång. Undantaget att boka om med utgångna vouchers gäller till och med 31/3 just nu och omfattar enbart resor mot Asien. Vad gäller ändringsavgiften på awardbokningar är det sedan ett bra tag tillbaka borttaget pga pandemin.

Nej ingen flight var inställd. Jag var medveten om att de ev inte skulle gå när jag ringde in. Men mitt argument var att mitt resmål i det här fallet Montreal har princip stängt ner. Fick vänta en bra stund medan hon pratade med någon men sen kom åter och sa att det var ok, blev lite orolig när hon sa att de skulle ta några dagar för Eurobonus avdelningen att fixa det, men efter två timmar fick jag mail om ändringen.
 

011430121

Medlem
Lyckades i dag boka om utan kostnad min Kanada resa i början av februari till april med en AMEX voucher som gick ut den 31/12-21. Tyvärr så hittade agenten ingen resa från Zurich-Arlanda, trots att SAS egna sökning visade att det fans platser och även om jag gav flight nummer och allt så lyckades hon inte. Men glad att jag lyckads boka om. Hem från Zurich kan man ju alltid lösa på något sätt.
Har fått nej på bokning första dagarna i februari, kunde bara bokas om om jag hade covid 48 timmar innan avgång.
 

Matore

Medlem
Det här med vouchers som inte syns på hemsidan. Jag hade en häromdagen men den är borta. Är det nåt allmänt fel fortfarande med visningarna av dom?
 

Matore

Medlem
Om jag har en 241 bokning kan vanliga sas boka om den på en lördag? Har för mig att jag har gjort det förut. Är i Sydafrika och vill inte sitta i telefon kö ett par timmar i onödan, blir dyrt. Det är inte påbörjad resa som ska ombokas såklart.
 

Filip

Medlem
Jag har en resa bokad i mars med två vouchers som gick ut vid årsskiftet. Går det att avboka hemresan utan att det ses som en ändring och därmed få vouchers att förfalla?
 

Filip

Medlem
Om jag har en 241 bokning kan vanliga sas boka om den på en lördag? Har för mig att jag har gjort det förut. Är i Sydafrika och vill inte sitta i telefon kö ett par timmar i onödan, blir dyrt. Det är inte påbörjad resa som ska ombokas såklart.
Vanligtvis inte, du kan ha tur med kundtjänstmedarbetare men troligast är att hen hänvisar till rätt avdelning. Fyll upp lite cash på Skype och ring på måndag annars.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen