Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Okej, jag ska göra ett rockad med tre vouchrar på torsdag för att utnyttja den äldsta först på nästkommande resa. Ena vouchern har gått ut, så jag funderar på att boka av den nu så att den dyker upp till på torsdag, eller ska jag låta agenten boka av den och lägga på den på nya bokningen i sittande samtal kanske...

Det tror jag inte kommer gå, jag uppfattar att den automatiskt vaskas vid avbokning sen krävs det manuell handpåläggning för att återställa den. Men det är vad jag tror, och det är enbart en fråga till SAS som kan svara på. Det kanske finns ett mellanalternativ där du bokar av och den appliceras på påföljande resa som kommer därefter om den är redan bokat? Du får helt enkelt hoppas på en kompetent agent eller HUACA.
 

Matore

Medlem
Det tror jag inte kommer gå, jag uppfattar att den automatiskt vaskas vid avbokning sen krävs det manuell handpåläggning för att återställa den. Men det är vad jag tror, och det är enbart en fråga till SAS som kan svara på. Det kanske finns ett mellanalternativ där du bokar av och den appliceras på påföljande resa som kommer därefter om den är redan bokat? Du får helt enkelt hoppas på en kompetent agent eller HUACA.
Då får det bli ombokning istället av den utgångna vouchern (vår bokning ligger på Asien i nuläget så det lär inte vara kontroversiellt) så att samma pnr är kvar, känns säkrare. Ska byta den från HKT till JNB
 
Jag fick samma besked över telefon att min voucher skulle bli förlängd till 28 feb 2022. Personen jag pratade med sade att det kunde ta ett par dagar innan förlängningen gick igenom i systemet. När jag nu loggar in så ser jag inte den förlängda vouchern ännu utan kan bara välja en senare intjänad voucher giltig tom 31 dec 2022. Jag får ringa in i morgon och fråga om det kan se någon notering i systemet.

Datapunkt: Efter samtal med sas igår så har nu voucher som skulle blivit återställd men inte blev det, nu blivit återställd. Tog mindre än 24 timmar och kundtjänstmedarbetaren mailade mig personligen och skrev att den hade blivit återställd. Såg den direkt i SAS med exp. date 28 feb och gjorde en bokning. Snyggt!

Ytterligare en datapunkt: Jag hann inte ringa in för att kolla idag men nu när jag loggar in och kollar så ser jag att den har blivit förlängd. Jag kan nu se två vouchers via hemsidan, en giltig tom 28 feb 2022 och en tom 31 dec 2022.
 

Gizmo79

Medlem
Fick idag sms från SAS om en ändring på vår resa till Bangkok i Juni. Vi har blivit ombokade till en senare avgång på första flyget på utresan.
Vi hinner fortfarande med vårt anslutningsflyg, men får nu endast 50 min i Zurich.
Om det finns alternativ att ta oss dit tidigare på dagen har vi då rätt till ombokning och slipper vi i så fall betala ändringsavgiften?
 

JacobGBG

Medlem
Fick idag sms från SAS om en ändring på vår resa till Bangkok i Juni. Vi har blivit ombokade till en senare avgång på första flyget på utresan.
Vi hinner fortfarande med vårt anslutningsflyg, men får nu endast 50 min i Zurich.
Om det finns alternativ att ta oss dit tidigare på dagen har vi då rätt till ombokning och slipper vi i så fall betala ändringsavgiften?

Du är nog lite utlämnad till en handläggares nyck där. Jag skulle ringa SAS och säga att du känner att 50 min är nära MCT och känns riskabelt och skulle därmed vilja ha en tidigare avgång.
 

Gizmo79

Medlem
Du är nog lite utlämnad till en handläggares nyck där. Jag skulle ringa SAS och säga att du känner att 50 min är nära MCT och känns riskabelt och skulle därmed vilja ha en tidigare avgång.

Ja, jag får väl se vad det finns för alternativ och sen ringa och höra med dom och hoppas på det bästa :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen