Hej!
Bokade en resa 27/10 med en voucher som gick ut 31/10 från Göteborg till Cancun via Istanbul. Vid bokningstillfället sa agenten att Turkish Airlines inte släppt businessbiljetter för bokning med poäng GOT-IST, men att detta troligtvis skulle lösa sig närmare inpå avresa. Försäkrade mig om att det inte skulle vara några problem att lägga till delsträckan senare, och gick efter agentens bekräftelse vidare med att boka resan.
Men sedan sa han att jag inte kunde lägga till någon annan flight på min bokning heller, eftersom att min voucher har gått ut. Var jag naiv när jag lyssnade på agenten som bokade resan? Eller beror detta på reglerna som ändrades 30 okt som Homer skrev här?
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | Sida 86 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Tror ni att jag kan ha någon lycka med att ringa igen, eller är det helt kört att få delsträckan tillagd? När jag bokade var det uppenbarligen okej att lägga till en delsträcka, även efter voucherns utgång (om inte agenten ljög). Borde inte detta beaktas?