Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jawen!

Medlem
Börja med att logga in (framgår inte vilket/vilka bolag men via SAS brukar funka när det är Star Alliance-bolag. Annars via det bolag som har flest ”leg” kanske) och kolla hur resan ser ut nu och jämför med originalet du bokade, för att se vad som är nytt. Då kan du först kolla själv om det finns alternativ som passar. Inled där så får vi se!

Kikade och tycks vara en tidigarelagd avgång på första benet till Istanbul. Några extra timmar där men det kan jag leva med.

Tackar för input och svar!!
 

Jonas C

Medlem
Om ett land (Japan) inte släpper in utlänningar, får man då tillbaka de 450 kr om man bokar av? Har läst både ja och nej här på forumet.
Om inget flyg har blivit inställt eller schemaändrat så återbetalas inte service fee. Likaså om det har gått mer än 14 dagar sedan den senaste ändringen, i vilket fall så anses schemaändringen som accepterad. SAS tycks i princip ha slutat ta hänsyn till restriktionerna för inresa, i synnerhet nu när UD har hävt sin avrådan.
 

ptotheg

Medlem
Försöker boka ARN-LAX med retur från ORD till ARN med en 2-4-1 men vouchern appliceras inte i webben. Är detta ej giltigt eller buggar sidan? Har tänkt lägga till resan mellan LAX-ORD för pengar separat, senare.

Jag lyckades trycka igenom den efter många försök. Dock bara CPH-LAX-ORD-CPH så jag får ringa in och lägga på ARN-CPH-CPH-ARN i guess.
 

Bankiren

Medlem
Jag har en bokningsreferens med 4 personer (bokade med 2 vouchers). Om man vill avboka 2 av dessa personer från resan, går det?
 

Big Birger

Medlem
Ringde in idag för att namnändra en SAS Flypremium-bokning, ändra hemresan + applicera min frus voucher. En del för mig nya rutiner.

Det gick utmärkt att ändra namn på biljetten, eftersom den var enbart med SAS-metall. Kostade 150 kr. Fick en länk i mejlen som jag behövde betala via innan agenten kunde gå vidare med bokningen.

Ombokningen gick utmärkt, men det gick inte att använda min frus voucher. Detta på grund av att jag hade gjort bokningen med Flypremium först. Märkligt, men orkade inte tjafsa om det eftersom jag också hade en voucher.

För att bekräfta nya bokningen fick jag en sms-kod skickad till min mobil, som jag fick läsa upp.

Skatter och avgifter för ändringen betalade jag på det gamla sättet, med att läsa upp kreditkortsnummer direkt i telefonen.
 

Chrillchen

Medlem
Hejsan!

Har haft en resa till Miami den 4e november med Swiss. Nu är den borta i SAS appen, misstänker att dom ställt in den…

vad hade ni gjort?

ska man ringa in för att avboka hela resan eller avvakta och leta ny resa?
 
Last edited:

Matore

Medlem
Vad händer om jag inte agerar på en avbokning av ett segement som SAS skickat ut info om (ja kors i taket, ibland informerar de....)?

Vi har en bokning t o r Tokyo i början december ARN-FRA-HND i The Suite. Nu har de ställt in utresan FRA-HND och inte "hittat alternativ". Jag har alltså rätt att avboka men vill avvakta och se hur det blir så att jag inte först bokar om oss, och därmed ingår ett nytt avtal, och sen tvingas boka av för att Japan är stängt och förlora 2x450 kr för oss som avgiften ju är. Antagligen lär väl Japan inte öppna upp innan dess men jag hoppas in i det sista.
Så vad brukar ske om jag bara sitter i båten nu och låter några veckor gå? Autoavbokas hela klabbet eller vad? Jag kan ju inte räknas som att jag "accepterat ändringen" efter som jag inte har fått erbjudande om ett alternativ ännu.
 

palmen

Moderator
Vad händer om jag inte agerar på en avbokning av ett segement som SAS skickat ut info om (ja kors i taket, ibland informerar de....)?

Vi har en bokning t o r Tokyo i början december ARN-FRA-HND i The Suite. Nu har de ställt in utresan FRA-HND och inte "hittat alternativ". Jag har alltså rätt att avboka men vill avvakta och se hur det blir så att jag inte först bokar om oss, och därmed ingår ett nytt avtal, och sen tvingas boka av för att Japan är stängt och förlora 2x450 kr för oss som avgiften ju är. Antagligen lär väl Japan inte öppna upp innan dess men jag hoppas in i det sista.
Så vad brukar ske om jag bara sitter i båten nu och låter några veckor gå? Autoavbokas hela klabbet eller vad? Jag kan ju inte räknas som att jag "accepterat ändringen" efter som jag inte har fått erbjudande om ett alternativ ännu.
Du har ju fått ett alternativ med att inte flyga FRA-HND som det är just nu. Man accepterar ändringen om man inte agerar inom 15 dagar, villig att riska det? De 900 kronorna kan vara väl investerade pengar för att kunna få åka lite First. För mig är det pengar som hamnar på "shit happens" kontot som man bör ha lite pengar i när det gäller awards, framförallt när det gäller awards under pandemin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen