Hej!!
Är först och främst helt ny i den här världen och har således inte så bra koll på vad som gäller så mycket möjligt att det blir en dum fråga snart
Hur som helst så har jag nyligen bokat en drömtripp GOT-DPS via IST och TPE och på hemvägen vis CDG och ZRH. Allt i business under några dagar i slutet av februari-22.
Föga förvånande så kom det då ett Mail från SAS i helgen och enligt nedan;
Dear Traveler
Unfortunately we've had to change our flight schedule which has impacted your trip with us.
We have tried to find alternative flights close to your travel dates but have not been able to rebook you. We truly apologize for this.
Should you wish to postpone your trip, please call us for rebooking assistance. If you instead prefer to apply for a voucher, cancel your trip and get a refund of your ticket, you can request this online through "My Bookings".
Så för mig som är total lekman i sammanhanget säger ovan mig inte så mycket. Vad är det som är ändrat? Är någon del/hela flighten inställd?
Så vad gör man lämpligen? Alternativet postpone antyder för mig att resan som så lever givet att det går att hitta nåt liknande länge fram? Eller är det bara att skrota det och försöka hitta något till en annan ”säkrare” destination om jag nu kan/ska åka under våren.
Har en voucher giltig året ut för övrigt.
Tar tacksamt emot lite tankar och ev råd