Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Linmet

Medlem
Säkert varit uppe förr. Frågar då vi lär byta i familjen vem som har Amexet (värvningspoäng).

1. Kan vi boka en resa 4 personer och nyttja 1 voucher som står på mig och 1 på min fru?
2. Om nej på första. Kan jag ringa och boka "åt min fru" som kommer ha kommande vouchers i sitt namn.


Vi har gemensam pointshare hos sas.
 

TP12

Medlem
Säkert varit uppe förr. Frågar då vi lär byta i familjen vem som har Amexet (värvningspoäng).

1. Kan vi boka en resa 4 personer och nyttja 1 voucher som står på mig och 1 på min fru?
2. Om nej på första. Kan jag ringa och boka "åt min fru" som kommer ha kommande vouchers i sitt namn.


Vi har gemensam pointshare hos sas.

Ja det funkar. Du behöver hennes pin-kod dock.
 

Wescey

Medlem
Ha inte för höga förväntningar om tillgång på platser bara. Det är generellt svårt att hitta platser för bonusresor och du bör nog tänka ”skulle helst vilja” i stället för ”min tanke är att”.

Ok förstår. Men hur gör ni vanligtvis. Ringer ni SAS och ber dem ta fram några förslag? Det låter ju lite illa..
 

Fredde18

Medlem
Ok förstår. Men hur gör ni vanligtvis. Ringer ni SAS och ber dem ta fram några förslag? Det låter ju lite illa..
Det bästa är att försöka göra jobbet själv innan du ringer in. Så gott det nu går med hänsyn till att det vi/du söker upp kanske inte är möjligt för SAS/Eurobonus att boka.

Men steg ett, läs första inlägget i denna tråd och följ de länkar som finns och som handlar om hur och vart man söker tillgängliga award-resor bäst.

Bäst hjälp här (finns olika trådar att hitta, exempelvis https://www.businessclass.se/forum/threads/frågor-om-att-boka-eurobonus-award-resa.90544/page-531) brukar sen oftast kunna ges när du själv har en ganska konkret plan med resmål bestämt, som man sen inte riktigt löser själv ut eller har frågor om.

Fortsatt lycka till!
 

Jawen!

Medlem
Hej!!

Är först och främst helt ny i den här världen och har således inte så bra koll på vad som gäller så mycket möjligt att det blir en dum fråga snart

Hur som helst så har jag nyligen bokat en drömtripp GOT-DPS via IST och TPE och på hemvägen vis CDG och ZRH. Allt i business under några dagar i slutet av februari-22.

Föga förvånande så kom det då ett Mail från SAS i helgen och enligt nedan;

Dear Traveler

Unfortunately we've had to change our flight schedule which has impacted your trip with us.

We have tried to find alternative flights close to your travel dates but have not been able to rebook you. We truly apologize for this.

Should you wish to postpone your trip, please call us for rebooking assistance. If you instead prefer to apply for a voucher, cancel your trip and get a refund of your ticket, you can request this online through "My Bookings".


Så för mig som är total lekman i sammanhanget säger ovan mig inte så mycket. Vad är det som är ändrat? Är någon del/hela flighten inställd?

Så vad gör man lämpligen? Alternativet postpone antyder för mig att resan som så lever givet att det går att hitta nåt liknande länge fram? Eller är det bara att skrota det och försöka hitta något till en annan ”säkrare” destination om jag nu kan/ska åka under våren.

Har en voucher giltig året ut för övrigt.

Tar tacksamt emot lite tankar och ev råd
 

Fredde18

Medlem
Så för mig som är total lekman i sammanhanget säger ovan mig inte så mycket. Vad är det som är ändrat? Är någon del/hela flighten inställd?
Börja med att logga in (framgår inte vilket/vilka bolag men via SAS brukar funka när det är Star Alliance-bolag. Annars via det bolag som har flest ”leg” kanske) och kolla hur resan ser ut nu och jämför med originalet du bokade, för att se vad som är nytt. Då kan du först kolla själv om det finns alternativ som passar. Inled där så får vi se!
 

Matore

Medlem
Om ett land (Japan) inte släpper in utlänningar, får man då tillbaka de 450 kr om man bokar av? Har läst både ja och nej här på forumet.
 

varva77

Medlem

ptotheg

Medlem
Försöker boka ARN-LAX med retur från ORD till ARN med en 2-4-1 men vouchern appliceras inte i webben. Är detta ej giltigt eller buggar sidan? Har tänkt lägga till resan mellan LAX-ORD för pengar separat, senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen