palmen
Moderator
Ändringar ska normalt meddelas via mail som för vilken resa som helst. Att det inte alltid fungerar är ju en typisk sas-grej som inte är direkt ny.Upptäcker av en slump i appen att ett ben ut och ett hem med Aeagen är avbokat på en resa ARN-FCO-JTR / JTR LHR ARN i september. Jag har full förståelse för ändringar men att SAS inte meddelar ändringar är åt helvete. Jag har inte fått något mail eller info. Brukar det vara så här? Vad har jag för rättigheter, inte i själva sakfrågan, utan att SAS inte meddelar? Tips på hur jag ska göra?
Det du bör göra är att kontakta SAS för att se vad som hänt och när samt hur ni kan lösa det. Några specifika rättigheter har du väl inte om du pratar om ersättning, men dra det till rätten om du känner att du har ett case. Annars sätter du upp det på shit-kontot över saker som tyvärr händer med bonusresor till och från, oavsett vad man "har rätt" till är det detta vi får leva med som det är nu. Ibland är det bättre att bita sig i tungen och "gilla läget" än att starta en stor process som riskerar att försämra för alla framöver.