Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av en slump upptäckte jag att inte kunde se min bokning online och kontaktade SAS chat. Visade sig att en av deras bottar hade avbokat resan i december, har inte fått någon info alls och blev ombedd att ringa 2-4-1. Tog en stund och de löste det men sa också att det inte var första fallet. Värt att notera att jag inte hade fått tillbaka varken poäng eller voucher. Dessutom visades resan fortfarande via appen, så värt att dubbelkolla att ni har kvar era resor på hemsidan.

Har en voucher som löper ut inom kort. Kan jag boka en enkel resa jan 2022 och sedan när tillgänglighet dyker upp ändra till t o r utan att det blir problem med min då utgångna voucher? Vilka avgifter gäller då om ombokning är möjlig?

Har en voucher som löper ut inom kort. Kan jag boka en enkel resa jan 2022 och sedan när tillgänglighet dyker upp ändra till t o r utan att det blir problem med min då utgångna voucher? Vilka avgifter gäller då om ombokning är möjlig?

Om du gör ändring efter att voucher gått ut får du pynta full poängkostnad, dvs det dubbla.

Avgift på ombokning ligger på ett par hundralappar.

Hänvisar till denna sida:
FAQ: Corona EuroBonus | SAS
och i synnerhet detta:
What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline? | SAS

Enligt informationen så skall du kunna boka om befintlig biljett med samma destination även efter att din voucher gått ut.

Jag skulle göra en försiktig tolkning och boka en "dummy-resa" hem som du sedan byter datum på. Jag tror inte det är kommer vara möjligt att lägga till en hemresa till en befintlig enkelresa.

Last edited:
Ringde in och bokade en resa idag.
Första personen jag pratade med gjorde ingen segment sökning och kunde inte hitta några resor i business (vet inte om hon ens gjorde någon sökning). Sa också att det inte går att jag bokningar genom att söka bit för bit. Lade på och ringde lite senare och det gick mycket bättre. Efter en kvart var biljetterna bokade och allt klart. Han hade dock debiterat 375 kr avgift också för bokningen. Har ringt och påpekat det men får väl se när jag kommer få tillbaka de pengarna.

Jag vet ingenting om dina/era förutsättningar så mitt tips kanske inte funkar. Men vad vi har gjort om vi har skickat 4 personer på poäng och köpt 1 biljett är att lägga alla kostnader och fördela dessa ut på alla. Så ett fiktivt räknestycke blir:
4 x skatter/avgifter ca 6.000kr (1.500kr per person)
1 x betald biljett ca 24.000kr
Totalt 30.000kr eller 5.000kr per resenär i affärsklass. Så pyntar alla in 5.000kr per resenär. Är trots allt en rätt bra deal.

Det ni kan göra med besättningens godkännande är att byta plats. Så om du har ekonomiplatsen, så kan du byta en stund med någon annan. Men att hägra i kabinen alla samtidigt är hellre inte rättvist mot de andra som har betalat för sina platser.

Hej, nu citerar jag bara ett gammalt inlägg, just därför att jag refererar till ett ca pris som jag också förväntat mig inför bokningen.
Fler får gärna svara då jag blev lite förvånad över en post som hette "serviceavgift" på 825 kr per biljett idag.
Detta kan ju ändras etc, men jag lyckades precis få igenom 4st awardbiljetter till Kenya i sommar.
Biz med Lufthansa ut (!) och Ekonomi med diverse flyg tillbaka.
Jag förväntade mig posten "Taxes, Fees, Other charges 1187" men inte "Service Fee 825"

Är det någon här som känner igen detta och kan svara på vad det är? Jag har genom åren sett diverse avgifter som tillkommer när man ringer in:
150kr (ombokning?), 375kr och 450kr - kan inte svara på om dessa är exakta eller vart jag har sett dessa, men 825kr påslag var något nytt, någon idé?

Fare 0.00 USD
Equivalent Fare Paid 0.00 SEK
Taxes, Fees, Other Charges 1187.00 SEK
Domestic/International Fees 0.00 SEK
Ticket Amount: 1187.00 SEK
Service Fee 825.00 SEK
Total Amount: 2012.00 SEK

Mvh, Martin

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen