SAS kundtjänst är ju roliga. Bokade "årets" 241-långresa till Sydamerika igår. Först bokade jag utresan (ARN-ABB-EZE) på SAS *A-awardsida på nätet. Och sen ringde jag in och lade till hemresan GIG-LIS-ARN. Hon som jag snackade med igår var jättetrevlig och hon hittade platserna direkt.
Sen sa hon det gamla vanliga om att hon skule skicka bokningen till Eurobonus för uträkning av skatter och att det skulle ta 1-2 dagar att få eticket. Jag vet ju att det där inte funkar så bra alla gånger, men accepterade och la på. På Tallinn-tiden var det ju så skönt att få allt klart i telefonen direkt.
Tiden gick men ingen eticket kom. Idag tänkte jag ringa om det inte hände något, men så på förmiddagen ringer SAS och hon som jag pratade med igår säger att "tydligen funkar det inte så med skatterna längre men jag hade inte fått info om det". Hon tar mitt kortnummer, tar betalt och sen är det löst. Eticket kommer efter en kvart.
Varför kan inte SAS utbilda alla sina medarbetare ordentligt?