Magnus Lindskog
Medlem
Efter att ha sneglat på Amex länge så slog jag till i början av november på ett Amex Premium där man fick 30 000 poäng med spend över 30k innan december slut. I appen kunde jag innan se hur mycket jag hade kvar till 150k och vouchern. Jag nådde 150k förra veckan. All information försvann i appen och sen har jag inte sett eller hört något.
Min fråga är: Hur får man vouchern?
Undrar samtidigt om ni kanske vet om när de där 30 000 poängen kommer och om man får fortsatt poäng efter 150k spend per år?
På Mastercardet jag har så har jag tidigare nått taket på 150k spend i typ juli och inte fått poäng på resten av året.![]()
Precis som palmen skriver så kan du testa att provboka en resa. Man brukar även få hem ett brev som säger att man nått upp till voucher etc men det är bara ren information. Brukar komma 1-3v efter.mqn uppnått den, lite beroende på postgången.
Varit så många kampanjer på sistone där saker varit olika kring när man får poängen osv så låter det vara osagt vad som gällde precis för denna. Men borde nog fått 15 så fort man kommit upp i beloppet o de kan du se antingen i appen förmåner/visa aktivitet alt att logga in på deras hemsida. Man får betydligt bättre överblick på hemsidan än i appen tycker jag.
Inga maxbelopp på Amex. På SAS MC är det förresten smart att byta till premiumkortet som inte har maxbeloppet som det vanliga MC har ifall man nu kommer upp i det så snabbt.