Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha sneglat på Amex länge så slog jag till i början av november på ett Amex Premium där man fick 30 000 poäng med spend över 30k innan december slut. I appen kunde jag innan se hur mycket jag hade kvar till 150k och vouchern. Jag nådde 150k förra veckan. All information försvann i appen och sen har jag inte sett eller hört något.
Min fråga är: Hur får man vouchern? :)
Undrar samtidigt om ni kanske vet om när de där 30 000 poängen kommer och om man får fortsatt poäng efter 150k spend per år?
På Mastercardet jag har så har jag tidigare nått taket på 150k spend i typ juli och inte fått poäng på resten av året. :(

Precis som palmen skriver så kan du testa att provboka en resa. Man brukar även få hem ett brev som säger att man nått upp till voucher etc men det är bara ren information. Brukar komma 1-3v efter.mqn uppnått den, lite beroende på postgången.

Varit så många kampanjer på sistone där saker varit olika kring när man får poängen osv så låter det vara osagt vad som gällde precis för denna. Men borde nog fått 15 så fort man kommit upp i beloppet o de kan du se antingen i appen förmåner/visa aktivitet alt att logga in på deras hemsida. Man får betydligt bättre överblick på hemsidan än i appen tycker jag.

Inga maxbelopp på Amex. På SAS MC är det förresten smart att byta till premiumkortet som inte har maxbeloppet som det vanliga MC har ifall man nu kommer upp i det så snabbt.

Någon som vet om man kan boka om, dvs flytta fram datum eller ändra route, på en Amex 4-2-1 voucher när giltighetstiden gått ut. Min voucher blev förlängd till 2021-02-28 och kommer att försöka boka en resa under jan eller febr 2022. Troligen kommer jag bara kunna boka till senast slutet jan 2022 , senare har de inte släppt resor när min voucher går ut i febr 2021. Om jag bokar för resa i jan 2022 kan jag då senare ändra( efter febr 2021) för att hitta resa under tex febr 2022 trots att vouchern då gått ut sista febr 2021?

Någon som vet om man kan boka om, dvs flytta fram datum eller ändra route, på en Amex 4-2-1 voucher när giltighetstiden gått ut. Min voucher blev förlängd till 2021-02-28 och kommer att försöka boka en resa under jan eller febr 2022. Troligen kommer jag bara kunna boka till senast slutet jan 2022 , senare har de inte släppt resor när min voucher går ut i febr 2021. Om jag bokar för resa i jan 2022 kan jag då senare ändra( efter febr 2021) för att hitta resa under tex febr 2022 trots att vouchern då gått ut sista febr 2021?
Nej, du kan bara boka om så länge vouchern är giltig.. om du inte har en voucher till att använda, eller fler poäng...

Sitter o slösurfar, hittar detta på amex experienceappen, har elite. Se sista stycket i kursivt. Är detta något nytt eller har det varit samma text tidigare?

1FFD8D14-4F11-4A3E-874D-46240413BF98.png

Sitter o slösurfar, hittar detta på amex experienceappen, har elite. Se sista stycket i kursivt. Är detta något nytt eller har det varit samma text tidigare?

Visa bifogad bild 115790
Den där texten är väl från i våras när man stängde av bokningar, och aldrig uppdaterad? För övrigt så kan jag inte se att SAS har offentliggjort att de startat upp star-bokningen igen efter nedstängningen (men den är ju bevisligen öppen).

En fråga till ang min planerade bokning ovan med Amex vouchern( se torsdag kl 16.06). Kan man boka endast utresan så fort jag hittar en lämplig i business början av febr 2022 och sedan avvakta så länge det går, göra en hemresebokning och hoppas på en bra retur när fler möjlighet släppts? Måste hela resan då bokas om med risk att man tappar den bokade utresan? Bokningskostnaden blir väl förstås högre?

En fråga till ang min planerade bokning ovan med Amex vouchern( se torsdag kl 16.06). Kan man boka endast utresan så fort jag hittar en lämplig i business början av febr 2022 och sedan avvakta så länge det går, göra en hemresebokning och hoppas på en bra retur när fler möjlighet släppts? Måste hela resan då bokas om med risk att man tappar den bokade utresan? Bokningskostnaden blir väl förstås högre?

Det går bra att boka en utresa och sedan göra en ändring längre fram där du lägger till en hemresa. Du riskerar inte att bli av med utresan. Om giltighetstiden för din voucher gått ut måste du applicera en ny voucher när du gör ändringen, alternativt betala fullt poängpris.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen