Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
tror jag läste det tidigare att någon haft problem med att se alla vouchers. Jag har fått två ganska nyligen, och när jag fick brevet om den första dök den upp på sas direkt ganska smidigt. den andra kom nu i veckan men jag ser bara en på sas.se om jag försöker boka för mig och tjejen. Båda har ju samma expire-date.

Är det Tallin som gäller för att använda båda vouchers för två personer?

Sen undrar jag, det är en mängd destinationer som inte är bokningsbara, under rådande läge helt förklarligt, hur skulle ni gjort? Väntat på att SAS lägger in schemat för 2021 (om det inte redan är gjort) och försöka boka bonus hela vägen med SAS eller försöka hitta en destination som annan Star Alliance bolag flyger med?

Är det Tallin som gäller för att använda båda vouchers för två personer?

En voucher gäller för upp till 2 personer, med 2 vouchers kan du boka för upp till 4 personer, du måste då ringa in även om det är med bara SAS du reser.

SAS har lagt in schemat för de närmsta 330 dagarna. Hittar du inga bonusplatser så är de slut. Business t ex går år fort på de mest åtråvärda destinationerna. Här finns en lista på vart det finns Business bokningsbart som awards just nu

SAS business award availability - Travel hacks

Har någon här bokat Ethiad first med Eurobouns poäng ?
Är ingen bra affär om man inte har mängder av poäng som håller på att gå ut. First med Etihad kan man ibland hitta för kring 25-30k t o r ARN-LHR-AUH-Asien, och då få A380 både från London och t ex till Seoul.
Att då betala 300k Eurobonus för en tripp bara t ex ARN-(sas plus)-LHR-AUH t o r är lite i överkant.

Jag har inte bokat award resor sedan augusti 2019. Nu när jag bokade en resa inom Europa i business med Swiss så fick jag betala Service Fee på 825 kronor. Jag har tydligen missat höjningen av serviceavgiften. När ändrades den?
Tack på förhand!

Last edited:
Jag har inte bokat award resor sedan augusti 2019. Nu när jag bokade en resa inom Europa i business med Swiss så fick jag betala Service Fee på 825 kronor. Jag har tydligen missat höjningen av serviceavgiften. När ändrades den?
Tack på förhand!
Bokning via Tallinn så är det en service fee på 450 kr p/p.

Tack!
I min biljett som bokades via Tallinn står Service Fee 825 kr. Det var en svensk kille som gjorde bökningen.
Ska ringa på måndag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen