Johans00
Medlem
Du måste ringa inDet är en ren SAS-Award enkelresa till Tokyo i business.
Du måste ringa inDet är en ren SAS-Award enkelresa till Tokyo i business.
Det ska inte gå, då applicerar du den på 2 olika resor, sen att det råkar vara en del av din resa ut och hem bör vara irrelevant. Om man kan applicera på detta sätt skulle man i teorin kunna boka utresa till tokyo i maj och även en resa från Los Angeles i december och hävda att det är en tur och retur och att de ska lägga på vouchern på båda pnr. Det lär inte fungeraVet att två olika PNR inte går att slå ihop, fått svar av er och samma svar av SAS chatt. Dock undrar jag om voucher kan appliceras på båda enkla PNR samtidigt av kundtjänst? Hon föreslog jag skulle ringa och höra, kunde inte göra något i chatten. Det är en T/R till Haneda men två separata PNR som sagt. Eller går det bara applicera på den ena av de två?
Förstår - är det bättre att avboka och hoppas att dem går tillbaka som bonusplatser och på så vis applicera voucher för T/R?Det ska inte gå, då applicerar du den på 2 olika resor, sen att det råkar vara en del av din resa ut och hem bör vara irrelevant. Om man kan applicera på detta sätt skulle man i teorin kunna boka utresa till tokyo i maj och även en resa från Los Angeles i december och hävda att det är en tur och retur och att de ska lägga på vouchern på båda pnr. Det lär inte fungera
Om ni vill ha det på samma bokning och applicera en voucher tror jag det är enda sättet. Det är ju dock en risk att platserna inte kommer tillbaka även om de "oftast" gör det när det gäller SAS. Allt beror på vilken risk ni är beredda att ta och kanske ha en backup plan utifall att worst case scenario inträffar.Förstår - är det bättre att avboka och hoppas att dem går tillbaka som bonusplatser och på så vis applicera voucher för T/R?
Får se hur jag gör, annars får det vara värt att åka A350 båda vägar och betla lite mer poäng. Är ju SAS svåraste destination att hitta bonusresor i C i. Tack för din input.Om ni vill ha det på samma bokning och applicera en voucher tror jag det är enda sättet. Det är ju dock en risk att platserna inte kommer tillbaka även om de "oftast" gör det när det gäller SAS. Allt beror på vilken risk ni är beredda att ta och kanske ha en backup plan utifall att worst case scenario inträffar.
Men även om det inte bör att göra som du föreslår så är det värt att fråga, kan Steven Bradbury vinna OS-guld i short-track kan en sådan manöver på en sas bokning också falla väl ut![]()
LAX, SFO, MIA och HND är svåra, resten tycker jag är relativt lätta att hitta bonusplatser till.Är det nästintill omöjligt att hitta resor i business med SAS till USA eller Asien? Kollat 2021 och hittar inte någonting. Det gäller samtliga sas destinationer. Hittade däremot två avgångar till LA i december i C.
Söker i sas bonusresor.
Är det alltid så svårt att hitta avresor? Jag har aldrig bokat någon bonusresa innan skall tilläggas. Precis fått första vouchern.
Jo verkar finnas endel. Bra sida.LAX, SFO, MIA och HND är svåra, resten tycker jag är relativt lätta att hitta bonusplatser till.
Jag brukar använda denna sida för att hitta bonusresor på SAS - SAS business award availability - Travel hacks. Finns massor att boka nästa år.
Jo verkar finnas endel. Bra sida.
Men tycker det är konstigt att man inte kan se dessa resor på SAS sida direkt. Nu sökte jag från GOT, kanske var därför. Men transitflyg ska väl ingå.
Jag utgår också från Göteborg och tyvärr är det många anslutningsflyg som ej är släppt/slut och då tar det stopp. Ibland har jag lyckats boka från CPH/ARN/OSL och sedan ringt in och lagt på anslutningsflyget och det har då fungerat. Ibland har det varit stopp då inga plaster gick att finna. Men utgå ifrån vad som ni kan finna via Travel hacks och leta sedan specifikt per datum.Jo verkar finnas endel. Bra sida.
Men tycker det är konstigt att man inte kan se dessa resor på SAS sida direkt. Nu sökte jag från GOT, kanske var därför. Men transitflyg ska väl ingå.