Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man boka två olika bokningsklasser på en 2-4-1? Dvs, en First och en Business ? Finns nämligen bara 1 First och 1 Business kvar på en flight jag är ute efter.

Nice! Var kanske lite otydlig men menade att jag har hittat en utresa med 1 Business och 1 First och sedan hemresan med First för två.

Lite oklart vad du menar.
Ska 2 personer åka och den ena sitta i First och den andra i Business på samma flight? I så fall kan du inte få det på samma 2-4-1. Alla måste åka samma klass på alla flyg. Allt detta står i första posten i denna tråd.

Lite oklart vad du menar.
Ska 2 personer åka och den ena sitta i First och den andra i Business på samma flight? I så fall kan du inte få det på samma 2-4-1. Alla måste åka samma klass på alla flyg. Allt detta står i första posten i denna tråd.
Förlåt att jag var otydlig, ditt svar besvarar min fråga ;)

Det enda du kan lita på är om de säger "no availability", de kan inte se om Turkish har släppt platser ännu och de kan heller inte se om det är fullbokat (de kan eventuellt se att de inte vill sälja några biljetter). Även om de säger no availability innebär det inte alltid att det inte finns biljetter, bara det att vissa är "sämre" på att söka tillgänglighet än andra och då inte hittar och säger no availability.

Turkish är ju också luriga med marriage-segment. Så det visas t.ex. ingen tillgänglighet IST-ARN men söker man t.ex. MRU-IST-ARN så finns det.

Detta har avhandlats tidigare i tråden. Så bara som en info till @Matore om han missat det.

Fick brev för någon vecka sedan att jag fått en voucher men den har inte dykt upp hos SAS, vart vänder man sig med frågor kring det?

Hej! Skrev här för ett tag sen men känner mig fortfarande förvirrad och behöver kloka råd. Vi bokade AMEX 2-4-1 CPH - LHR - CHANGHI - BALI i business class slutet av September som bröllopsresa. Vad jag förstår så är denna biljett avbokningsbar men man kan ej boka några star awards resor i nuläget. Innebär detta att vi antingen får välja att få tillbaka biljetten (och boka om när det går igen) eller så får vi åka och hoppas på det bästa?

Hej! Skrev här för ett tag sen men känner mig fortfarande förvirrad och behöver kloka råd. Vi bokade AMEX 2-4-1 CPH - LHR - CHANGHI - BALI i business class slutet av September som bröllopsresa. Vad jag förstår så är denna biljett avbokningsbar men man kan ej boka några star awards resor i nuläget. Innebär detta att vi antingen får välja att få tillbaka biljetten (och boka om när det går igen) eller så får vi åka och hoppas på det bästa?
SAS har öppnat upp igen för bonusresor inom Star Alliance, se denna tråd - Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

SAS har sedan någon vecka öppnat upp för star alliance bokningar igen.
Du kan inte göra ändringar ibland resan pga Singapore Airlines just nu, då måste du avboka och göra ny bokning.

SAS har sedan någon vecka öppnat upp för star alliance bokningar igen.
Du kan inte göra ändringar ibland resan pga Singapore Airlines just nu, då måste du avboka och göra ny bokning.

Tack för svar! Innebär detta att vi isåfall får avboka och sen hoppas att vi kan hitta en liknande resa igen när Singapore Airlines öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen