Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag tidigare har haft två vouchers har jag sett båda online. Nu när jag fick en andra igen så ser jag bara en. Är det verkligen så att det kan skilja, eller har det blivit fel?

När jag tidigare har haft två vouchers har jag sett båda online. Nu när jag fick en andra igen så ser jag bara en. Är det verkligen så att det kan skilja, eller har det blivit fel?

Jag har alltid bara kunnat se en på sas.se - även fast jag oftast har två. När man bokar en finns den andra synlig omgående.

Med risk frågan ställts förr...

har 2 amex 4-2-1. Som går ut 2020-12-31.

hittat 4 businessclassbiljetter åt ena hållet på en resa vi vill göra nästa höst. Star alliance. Hittat dem via sas starslliance rewards. Har poäng för enkelresa för alla 4.

om jag bokar dessa. Och betalar 4st 450kr avgift.

1.Kan jag senare när jag har poäng för tur o retur ringa in till talinn och be dem lägga till andra hållet och då betala 4x150kr i ombokningsavgift.

2. Om jag ångrar mig brinner de 4x 450kr inne vid avbokning?

Om man vill göra en ändring på både ut och hem är det bättre att boka av och göra en ny bokning?
Ändra kostar 350+150/pax och boka kostar 350?

En annan fråga, kan man byta voucher till en som går ut tidigare?

Last edited:
Om man vill göra en ändring på både ut och hem är det bättre att boka av och göra en ny bokning?
Ändra kostar 350+150/pax och boka kostar 350?

En annan fråga, kan man byta voucher till en som går ut tidigare?
Nej, ändra kostar 150:- per pax. Nyboka kostar 450:- per pax.

Edit, ovan gäller Star Alliance hos Tallinn. Ren SAS har jag ingen koll på, bokar bara det online med FlyPremium.

Jag har nu en 2-4-1 biljett och funderar om på jag kan kombinera det med Flypremium?

Min tanke är att jag då kan få 2 businessclass-biljetter för poäng för en ekonomi, eller tänker jag fel?

Med Flypremium över 200.000 poäng (samma år) kan jag använda poäng för en ekonomi och då få Business (om jag förstår reglerna rätt). Med tanke på att jag även har en 2 - 4 -1 tänker jag att då får jag två business. Eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen