Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Linmet

Medlem
Planerar resa för 2 vuxna 2 barn till carribien nästa höst. Har inte riktigt poängen än. Men har 2 vouchers som är intjänade i år och drygt 150k poäng. Dvs vouchers förfaller först 2020-12-31 och möjliggör ombokning till dess.

sas släpper ju business ca 330(?) dagar före resa och det finns tur o retur till flera orter med bra connections.

ser ni något problem boka göra två tur o retur sas business för 75tkt (ett barn en vuxen per bokning o en voucher bör bli 75k med barnrabatt). ARN EWR.

för att sedan boka på sista leget till vald carribienlocation och då betala fulltstar alliance pris.

Ser ni någon risk förutom möjligen tappa 450kr per person i bokningsavgift om jag inte hittar sista legget när jag har poängen?
 

Tonton

Medlem
Planerar resa för 2 vuxna 2 barn till carribien nästa höst. Har inte riktigt poängen än. Men har 2 vouchers som är intjänade i år och drygt 150k poäng. Dvs vouchers förfaller först 2020-12-31 och möjliggör ombokning till dess.

sas släpper ju business ca 330(?) dagar före resa och det finns tur o retur till flera orter med bra connections.

ser ni något problem boka göra två tur o retur sas business för 75tkt (ett barn en vuxen per bokning o en voucher bör bli 75k med barnrabatt). ARN EWR.

för att sedan boka på sista leget till vald carribienlocation och då betala fulltstar alliance pris.

Ser ni någon risk förutom möjligen tappa 450kr per person i bokningsavgift om jag inte hittar sista legget när jag har poängen?

Nej, ingen risk mig veterligen :)
 

JochenS

Medlem
Planerar resa för 2 vuxna 2 barn till carribien nästa höst. Har inte riktigt poängen än. Men har 2 vouchers som är intjänade i år och drygt 150k poäng. Dvs vouchers förfaller först 2020-12-31 och möjliggör ombokning till dess.

sas släpper ju business ca 330(?) dagar före resa och det finns tur o retur till flera orter med bra connections.

ser ni något problem boka göra två tur o retur sas business för 75tkt (ett barn en vuxen per bokning o en voucher bör bli 75k med barnrabatt). ARN EWR.

för att sedan boka på sista leget till vald carribienlocation och då betala fulltstar alliance pris.

Ser ni någon risk förutom möjligen tappa 450kr per person i bokningsavgift om jag inte hittar sista legget när jag har poängen?
Du borde kunna boka två vuxna och två barn på samma bokning om du ringer Tallinn. Eftersom du inte kan göra en sådan bokning online bör du slippa den extra bokningsavgiften. Det fungerade åtminstone för ett halvår sedan, men tillämpningen av reglerna verkar också ändras hela tiden.

Från en annan tråd verkar det också som att alla platser ibland försvinner när man bokar delar av de tillgängliga.
Skulle i kväll boka 3 biljetter ARN-EWR t/r. biljetterna skulle betalas med poäng samt två 2-4-1. Eftersom det inte går att använda två 2-4-1 vid en och samma bokning hos SAS började jag med att boka 1 biljett. När jag skulle boka sista två biljetterna var tillgången 0, vid första bokningen var tillgången 4 biljetter. När jag kolla awardhacks.se ska biljetterna finnas men så fort jag hamnar inne på sas.se finns inga biljetter kvar. Är det ett känt problem/fel med 2-4-1?
 

stare

Medlem
Är inne på denna variant för oss två. Jag har lite ströpoäng idag ca 40000. Öppnar en Point sharing för mig o min fru. Skaffar ett SAS Mastercard (395/år) samt ett SAS AMEX Premium (ca 900kr/år). Inga företag där vi handlar kommer undan :) Allt åker in i samma hög och vi har snart vår 2 4 1 resa i hamn. Funkar?
 

ldmnt

Medlem
Är inne på denna variant för oss två. Jag har lite ströpoäng idag ca 40000. Öppnar en Point sharing för mig o min fru. Skaffar ett SAS Mastercard (395/år) samt ett SAS AMEX Premium (ca 900kr/år). Inga företag där vi handlar kommer undan :) Allt åker in i samma hög och vi har snart vår 2 4 1 resa i hamn. Funkar?

Funkar prima! Kör hårt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen