Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Det ser ut som att jag kan lösa ombokningen själv online, men att 2-4-1-vouchern inte hänger med?

Kanske dyker den upp i ett senare skede av ombokningsprocessen?

Någon som gjort ombokning online och vet vad som händer med vouchern?


Nej det gör den inte, jag valde att boka av och boka om helt och hållet så
jag har inget svar på din 2 alternativ.
 
Var väldigt sent ute så fanns inte mycket val för denna sommarens semester. Men fick tag på 4 platser i C idag enligt följande:

Turkish CPH-IST-SGN // Lufthansa ICN-FRA-CPH

Inte någon av favoriterna i C direkt men bokar man i maj för man väl skylla sig själv....Letat Singapore i C som galning men inget och till MLE inte en stol i juli.

Så WA i Maldiverna får testas kanske på höstlovet ;)
 

Kimmen00

Medlem
Var väldigt sent ute så fanns inte mycket val för denna sommarens semester. Men fick tag på 4 platser i C idag enligt följande:

Turkish CPH-IST-SGN // Lufthansa ICN-FRA-CPH

Inte någon av favoriterna i C direkt men bokar man i maj för man väl skylla sig själv....Letat Singapore i C som galning men inget och till MLE inte en stol i juli.

Så WA i Maldiverna får testas kanske på höstlovet ;)

Grattis Turkish i C tycker jag är mkt bra! Och Lufthansa får alldeles för mkt skit här, aldrig haft en dålig flygning med dem i C.
 
Grattis Turkish i C tycker jag är mkt bra! Och Lufthansa får alldeles för mkt skit här, aldrig haft en dålig flygning med dem i C.
Ingen av de är ju 'dåliga' men finns trevligare specielt om man reser själv men denna gång är familjen med så funkar fint. Dock väntan IST med barnen 7 och 10 lär ta på krafterna ;)

Det som är negativt med Turkish är tiderna. Sen är konfigurationen lite jobbig när man som jag reser själv i jobbet, då föredrar jag 1-2-1. Samma med Lufthansa men deras tider passar mig ofta bättre.
 

Kimmen00

Medlem
Ingen av de är ju 'dåliga' men finns trevligare specielt om man reser själv men denna gång är familjen med så funkar fint. Dock väntan IST med barnen 7 och 10 lär ta på krafterna ;)

Det som är negativt med Turkish är tiderna. Sen är konfigurationen lite jobbig när man som jag reser själv i jobbet, då föredrar jag 1-2-1. Samma med Lufthansa men deras tider passar mig ofta bättre.

Loungen i Istanbul underhöll våra ungar.. Går nog bra.
 

JohanGE

Medlem
Hej. Med små, små steg börjar jag arbeta upp mitt Eurobonussaldo igen efter min Business Class-resa till Kapstaden, Sydafrika, och börjar (inte helt sant; har alltid nästa resmål i åtanke) fundera på hur nästa Amex 2-4-1 voucher ska användas. Jag har sedan jag blev medlem här insett att få flyga i 1a Klass inte längre behöver vara en utopi, utan faktiskt rentav en realitet (givet, för min del, en 2-4-1 voucher, och alldeles för mycket shopping för att nå poängen som krävs).

Så till frågan. Givet att jag skulle vilja testa på en First, och givet att det är en bonusresa inom *A, vilket bolag/flygplanstyp/sträcka ska man hålla utkik efter. Med andra ord, vilken är den optimala First class upplevelse givet ovan förutsättningar? :)
 
Last edited:
Hej! Har sett att man kan boka Etihad First med Eurobonus poäng, kan man använda en 2-4-1 voucher med dem?

Utgår från att det inte går pga att de inte är medlem i Star Alliance
 

kander

Medlem
Var har du sett att det går att boka med Eurobonus? Du menar inte att man kan få Eurobonuspoäng om man flyger med dem?
Man får EuroBonus-poäng via nedan destinationer i Europa:

Screen Shot 2019-05-09 at 09.43.18.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen